اسراف درمصرف آب وبرق خلاف تقوا است/امام باقر(ع)کانون دانشمندان وعلمای اسلامی بود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از مصادیق خلاف تقوا اسراف از جمله مصرف بی رویه در آب و برق است

اسراف درآب وبرق خلاف تقوا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه کرمان گفت: یکی از مصادیق خلاف تقوا اسراف از جمله مصرف بی رویه در آب و برق است که نقش بانوان در مبارزه با مصرف‌های بی رویه را مورد تأکید می‌باشد.

او تصریح کرد: رتبه بالای مصرف بی رویه آب و برق ایران در دنیا شایسته شأن جمهوری اسلامی نیست.

او با اشاره به اینکه در محکمه‌ای که عدالت الهی بر آن حاکم است باید پاسخگو بود عنوان کرد: معاد بعد از مبدأ خط فاصل دو فرهنگ و دیدگاه است و دیدگاهی که مرگ را پایان خط نمی‌داند و معتقد است در جهان دیگری هم حیات ادامه پیدا می‌کند با دیدگاه دیگری خیلی متفاوت است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی افزود: همراه با ایمان درونی که در فرد رسوخ کرده باید آن سعی و تلاش هم باشد و سبک زندگی با محور مبدأ و معاد متفاوت از سبک زندگی دیگر است.

او در خطبه دوم با اشاره مناسبت‌های پیش رو، شهادت امام باقر علیه السلام را مورد توجه قرار داد وگفت: در زندگی درخشان این امام عظیم الشأن دو جریان قدرتمند را شاهد هستیم و هر دو در فضایی شکل گرفت که چنان آسان نبود و سختی‌های خاص خودش را داشت.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اولین موضوع، مبارزه با بدعت‌ها و تحریف‌ها و انحرافات در جامعه‌ای که سال‌ها تدوین حدیث را منع کرده بود و اجازه نقل احادیث و نوشتن آن حتی احادیث پیامبر را نمی‌دهند و مردم را از این نعمت بزرگی که در کنار قرآن کریم هدایت جامعه به دست آن است محروم کردند و نه تنها اجازه احادیث صحیح را نمی‌دادند بلکه احادیث جعلی و ساختگی فراوانی را نقل می‌کردند لذا انحرافات فکری و عقیدتی در جامعه آن روز امری طبیعی بود.

او افزود: امام باقرعلیه السلام اولین مبارزه را که مبارزه سختی هم هست با همین انحرافات و بدعت‌ها است، به خوبی توانست مدیریت کند وکانونی شد برای دانشمندان و علمایی که به عنوان شاگردان او حول این مشعل فروزان قرار بگیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: موضوع دوم، مبارزه با ظلم‌ها و جور‌هایی است که در حکومت اتفاق می‌افتد که از نظر سیاسی در آن زمان فضای سیاسی جامعه فضای متفاوتی است و قیام‌های متعددی در بلاداسلامی اتفاق افتاد و بعضی از این قیام‌ها حاکمان را ساقط کردند.

او اظهار داشت: این دو حرکت اسلام و احکام نورانی آن را آنگونه که باید تقویت و غنی کرد و الان فق‌های ما بخش قابل توجهی از استدلال‌های فقهی آن را پای درس امام باقر و به دنبال آن امام صادق می‌نشینند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به سالروز شهادت مسلم بن عقیل و حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به عراق برای یک جریان بزرگ تاریخی اشاره کرد و افزود: پیوند دادن مکه به کربلا با توقف کوتاه در مکه و اتصال حرکت جهانی و عبادی مسلمانان در مکه به کربلا و دفاع جانانه از دین در آن فضا که در آن نیز جهل‌ها حاکمیت دارد.

او گفت: امروز توفیقات جمهوری اسلامی چشمگیر و اجماع مسئولان بر اقتصاد درون زا است و همه معتقد به اتکاء به داخل کشور هستند که محصول این اتکا امید و پیشرفت است.

او تصریح کرد:جنگ امروز جنگ دیروز نیست که با جنگنده ها، بمب بر سر یمن بریزند، اگر سعودی‌ها متوجه این اشتباه نباشند جنگ به همه سرزمین آن‌ها به جز مکه و مدینه سرایت خواهد کرد.

او افزود: ناامنی دنیا به وسیله رییس جمهور ایالت متحده در صحنه‌های مختلف، خروج آمریکایی‌های از همه معاهدات جهانی و در گیری آمریکایی‌ها با همه جهان به جز کشور‌هایی که تسلیم آن‌ها باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی با اشاره به اینکه امروز اوج خشونت و غرق شدن در منجلاب فساد و آدمکشی را در آمریکا شاهد هستیم و این‌ها همه به ما نشان می‌دهد در آینده نزدیک، استکبار جهانی شاهد شکست قطعی خود در همه عرصه‌ها است تاکید کرد: به فضل خدا و رهبری امام خامنه‌ای و اقتدای مسئولان و مردم به معظم له در صحنه‌های مختلف پیروزی‌هایی هم برای ایران اسلامی و هم جهان اسلام شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

امام باقر مظهر مبارزه با بدعت ها بود

برچسب ها: نماز جمعه ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.