در چهار ماهه نخست امسال؛

مرز باشماق مریوان رتبه ۲۴ کشور در بحث صادرات

مدیر کل گمرکات کردستان گفت:در چهار ماهه نخست امسال گمرک باشماق مریوان در بحث صادرات رتبه ۲۴ را در بین ۱۰۶ گمرک کشور از آن خود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بختیار رحمانی‌پور محصولات کشاورزی را جزو بیشترین اقلام صادراتی در کردستان ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون میزان صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل افزایش ۷ درصدی داشته است
وی اظهار داشت: صادرات انجام شده از بازارچه سیرانبند بانه و گمرک‌های سنندج و باشماق مریوان در این مدت، ۴۰۷ هزار و ۵۵۸ تُن کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۱۱ دلار بوده است.
مدیر کل گمرکات کردستان اضافه کرد: ۲۸۶ هزار و ۹۳۲ تُن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۱۱۸ دلار هم میزان صادرات سایر گمرکات انجام شده در این مدت از گمرک باشماق و بازارچه سیرانبند بانه بوده است.
رحمانی پور گفت: صادرات کالا از حوزه نظارت گمرکات استان در این مدت نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم چهار درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: طی این مدت ۲۲۰ هزار تُن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده که این میزان بالاترین رقم کالای صادراتی از لحاظ وزنی در استان بوده است.
بالاترین کالای صادراتی از نظر ارزش دلاری مربوط به صادرات سبزی و نباتات با بیش از ۴۸ میلیون دلار است ومیوه‌های خوراکی و سوخت‌های معدنی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از مرز باشماق مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.