آمار مصرف خون روز به روز افزایش دارد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: آمار مصرف خون روز به روز افزایش دارد این امر به دلیل بالا رفتن بیماری‌هایی مثل سرطان است.

آمار مصرف خون روز به روز افزایش داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: آمار اهداکنندگان خون در استان منطقی نیست و اگر ورودی ما افزایش نداشته باشد طی ۷ یا ۸ سال آینده با چالش کمبود خون مواجه می‌شویم.

 پژمان صالحی  بیان کرد: حدود ۸۰ درصد مرگ و میر در تصادفات حین انتقال بیمار به بیمارستان و بخاطر خونریزی اتفاق می‌افتد که اگر این فرآوده در دسترس باشد و به بیمار تزریق شود بدون شک آمار مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار مصرف خون روز به روز افزایش دارد، گفت: به دلیل بالا رفتن بیماری‌هایی مثل سرطان این امر طبیعی است.

او بیان داشت: سال گذشته در استان ۴۵ هزار نفر اهداء خون داشتیم و اینکه در یک استان با جمعیت ۲ میلیون نفر فقط این تعداد بار اهدای خون را به عهده داشته باشند، منطقی نیست و باید تلاش کنیم این آمار بالا برود سالانه ممکن است از این تعداد اهدا کننده به دلایل مختلف ریزش‌هایی را داشته باشیم و اگر ورودی ما افزایش نداشته باشد طی ۷ یا ۸ سال آینده با چالش کمبود خون در استان مواجه می‌شویم.

او نیاز به فرآورده‌های خونی را در تعطیلات تابستان و عید نوروز و ایام سرد سال بیش از سایر زمان‌های دیگر اعلام کرد و گفت: در این زمان‌ها با کمبود ذخایر فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم.

او در ادامه به تکنولوژی اهدای پلاکت و پلاسمای خون نیز اشاراتی داشت و افزود: این اهدا می‌تواند به بیماران سرطانی، شیمی درمانی و بیماران پیوندی کمک کند و سالانه جان چندین نفر به این واسطه نجات داده شود.

انتهای  پیام/ز

 

 

در استان ۴۵ هزار نفر اهدا خون کردند

برچسب ها: تصادف ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار