درخواست دادستانی سعودی برای اعدام یک جوان شیعه

دادستان سعودی خواستار اجرای حکم «محاربه» در حق «حسین الفرج» از جوانان اهل استان «قطیف» شده است.

درخواست دادستانی سعودی برای اعدام یک جوان شیعهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان «اروپایی-سعودی حقوق بشر» که مقر آن در آلمان قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد دادستان سعودی خواستار اجرای حکم «محاربه» در حق «حسین الفرج» از جوانان اهل استان «قطیف» شده است.

به نوشته پایگاه خبری مرآة الجزیره، در این بیانیه آمده است «حسین الفرج» که در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ (۲۸ دی ماه ۱۳۹۵) به اتهام شرکت در تظاهرات ضد حکومتی و تشییع پیکر شهدا بازداشت شده بود، تحت شکنجه‌های شدیدی قرار دارد و اخیرا نیز دادستانی سعودی خواستار اعدام وی به اتهام «محاربه» شده است.

این نهاد حقوق بشری به نقل از منابع داخلی عربستان گزارش داد «حسین الفرج» در زندان «الدمام» قرار دارد و تحت شکنجه‌هایی از قبیل کشیده شدن ناخن‌ها، اتصال شوک الکتریکی، ممانعت از خواب به مدت طولانی، ضربه‌های شدید به سر و بدن و انواع دیگر شکنجه‌ها قرار گرفته است.

سازمان «اروپایی-سعودی حقوق بشر» همچنین اعلام کرد این زندانی شیعه بیش از هفت ماه را در زندان انفرادی گذرانده که چهار ماه آن در ابتدای بازداشت و ترخیصش از بیمارستان بوده است. او هیچ گونه دسترسی به وکیل ندارد.

نیرو‌های امنیتی سعودی یک بار در چهارم می ۲۰۱۷ در ساعت ۲:۴۵ نیمه شب به خانه او ریخته و ضمن تیراندازی و ایجاد وحشت تمامی افراد داخل خانه را بازداشت کرده و با خود برده بودند. تمامی بازداشت شدگان فردای آن روز با قرار وثیقه آزاد شدند.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری آمده است که درخواست اجرای حکم «محاربه» در حق «حسین الفرج» یک خشونت دولتی است و هیچ تطابقی با قوانین بین‌المللی ندارد. وزارت کشور عربستان سعودی در سوم اردیبهشت گذشته اعلام کرد این کشور ۳۷ نفر را با اتهامات «تروریستی» و «جاسوسی»، گردن زده است. با انتشار نام این افراد مشخص شد که ۳۳ نفر از آن‌ها از اقلیت شیعه شرق عربستان بوده‌اند و عمدتا به دلیل شرکت در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز سال ۲۰۱۲ یا با ادعای ارتباط با ایران بازداشت شده بودند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار