امحاء ۱۰ واحد کوره ذغالی در اراضی جنگلی شهرستان رستم

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم از امحاء ۱۰ واحد کوره ذغالی در اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود گودرزی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم گفت: در راستای مبارزه با سودجویان و مخربان اراضی ملی و حفاظت از این عرصه‌ها، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم طی عملیات گسترده‌ای موفق به کشف و ضبط ۸۰۰ کیلو گرم زغال از مخربان منابع طبیعی این شهرستان شدند.

او افزود: قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان در محور‌های مواصلاتی منطقه قلمدان این شهرستان در حال تردد بودند که در دام ماموران منابع طبیعی شهرستان گرفتار شدند.

گودرزی اظهار داشت: در این عملیات خودرو قاچاقچیان متوقف و افراد متخلف دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و برخورد‌های قانونی در راستای حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی شهرستان رستم، از امحائ ۱۰ واحد کوره ذغالی در مناطق "کوشک سفلی ومیانتنگان "این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این باند نیز پس از قطع درختان ارزشمند بلوط و سپس انتقال آن به این کوره‌ها اقدام به تهیه ذغال می‌کردند.

او افزود: سودجویان حجم زیادی از ذغال را در اطراف مخفیگاه‌های جنگلی این شهرستان دپو کرده و شبانه این محموله‌ها را از شهرستان خارج می‌کردند که با اقدامات هوشمندانه نیرو‌های منابع طبیعی به دام افتادند. وی یادآور شد:متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

گودرزی تصریح کرد: با انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه ‏ماموران منابع طبیعی شهرستان رستم در گلوگاه‌ها و محور‌های عبوری شهرستان حجم کشفیات ‏قاچاق فرآورده‌های جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان افزایش قابل توجهی یافته است. ‏
شهرستان رستم در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شیراز واقع شده و دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است.
انتهای پیام/م

کشف و ضبط ۸۰۰ کیلوگرم ذغال جنگلی قاچاق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار