تکریم و معارفه مربیان مسئول مرکز فرهنگی هنری در فیروزآباد

در مراسمی و با حضور مسئولین فرهنگی شهرستان فیروزآباد، از فاطمه جعفری‌زاده، مربی‌مسئول مرکز فیروزآباد تقدیر و معصومه قربانی به عنوان مربی‌مسئول جدید مرکز معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به فعالیت‌های کانون گفت: کانون فارس با هدف تربیت رهبران آینده و ارائه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های حل مسئله، تفکر انتقادی و ارتباط با دیگران در قالب ۴۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در ۴۲ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار و ۶ مرکز پستی به جامعه کودک و نوجوان خدمت‌رسانی می‌کنند.

او هدف کانون را اجرای برنامه‌های فرایندمحور با هدف ساختن آینده بهتر برشمرد و بیان کرد: کانون با داشتن نیروی انسای متخصص، دلسوز و اخلاق‌مدار، با ارائه امکانات و تجهیزات مناسب به کودکان و نوجوانان خدمت می‌کند.

افتخاری تصریح کرد: کار‌های زیربنایی در سال‌های گذشته با توجه به نیاز مخاطب در کانون انجام شده که با اجرای فعالیت و ارتباط موثر اعضا و مربیان، به اثربخشی برنامه‌ها توجه ویژه می‌شود تا شهروندان اخلاق‌مدار را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فارس ادامه داد: اجرای برنامه‌های پرنشاط برای کودکان در کانون، به تربیت آنان برای تبدیل شدن به انسانی متفکر و ماهر، با اعتماد به نفس و دارای جرات حضور در صحنه‌های ملی و بین‌المللی است که کودکان با علاقه‌های مختلف و هدفی که دارند دست به انتخاب فعالیت می‌زنند و هدف نیرو‌های متخصص و متعهد کانون که مسئولیت را به عنوان یک هدیه الهی پذیرفته‌اند، تربیت نسلی انقلابی، متهعد و متخصص است.

کمال علوی فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز یکی از رسالت‌های مهم امروز حوزه‌های تعلیم‌وتربیت را تربیت شایسته نسلی دانست که آینده متعلق به آن‌ها است.

او اضافه کرد: کودکان امروز، مدیریت آینده جامعه را در حوزه‌های علمی، فنی، صنعتی و سیاسی بر عهده می‌گیرند و اگر خوب تربیت و پرورش پیدا کنند، می‌توان به آینده امیدوار بود.

علوی اظهار کرد: مربیان کانون در فضای آموزشی فرای از نگاه‌های سیاسی، به شایستگی کودکان و نوجوانان را پرورش می‌دهند و همان طور که در گذشته به پرورش افرادی انقلابی دست زدند و به شایستگی از ارزش‌های نظام و انقلاب در مدت ۸ سال جنگ تحمیلی پاسداری کردند.

فرماندار فیروزآباد رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توسعه فکری و تربیتی برشمرد و تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در دنیایی که رشد فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در آن جریان دارد، بسیار لازم و ضروری است وکانون به خوبی در این راه قدم برمی دارد که در جامعه کنونی به سبب رشد فناوری، فاصله فرهنگی بین خانواده‌ها، فرزندان و جامعه ایجاد شده که نتیجه آن رشد آسیب‌های اجتماعی است.

او گفت: نوجوانان و جوانان گذشته، توان مدیریتی زندگی خود را داشتند، اما امروز بعضی از نوجوانان و جوانان از برآورده کردن نیاز‌های روزمره خود هم عاجزندکه این موضوع لزوم فعالیت بیشتر فرهنگی و آموزش مهارت‌های زندگی در بین این نسل را یادآور می‌شود و شایسته است که کانون و سایر نهاد‌های فرهنگی در بحث توانمندسازی، به‌زیستی، ایجاد ارتباط صحیح بین خانواده و فرزندان و آموزش استفاده صحیح، به‌موقع و به‌جا از ابزار‌های فناوری و تکنولوژی که در اختیار کودکان ونوجوانان است گام بردارند.

علوی بیان کرد: سطح امکانات گذشته جامعه با امروز تفاوت معنا داری دارد، زیرا نسل جدید از سطح ایده‌آل و مطلوب زندگی برخوردار بوده، اما با این‌حال مشکلات روحی و روانی نیز در این جامعه افزایش یافته و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی را سنگین‌تر کرده است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین بر راه‌اندازی واحد سیار روستایی در شهرستان فیروزآباد توافق شد و فرماندار فیروز آباد برای راه‌اندازی واحد سیار قول مساعدت داد و سپس از فاطمه جعفری‌زاده، مربی مسئول بازنشسته مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد تجلیل و معصومه قربانی حکم خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ت

معرفی مربیان مسئول مرکز فرهنگی هنری در فیروزآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار