محرومیت یک ساله قهرمان المپیک بخاطر اقدامی غیراخلاقی

قهرمان اسکیت المپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی به دلیل ارتکاب عملی غیر اخلاقی عجیب، یک سال از حضور در مسابقات محروم شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، "لیم هیون جون" دارنده مدال طلای المپیک در رشته اسکیت، به دلیل شوخی ناهنجار با هم تیمی مرد خود مقابل هم تیمی‌های زن، از سوی اتحادیه اسکیت کره (KSU) یک سال از حضور در مسابقات محروم شد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، اتحادیه اسکیت این کشور اعلام کرد که لیم را که در مسابقات اسکیت سرعت ۱۵۰۰ متر بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در پیونگ چانگ مدال طلا کسب کرده بود، به دلیل این رفتار ناهنجار محروم کرده است.

محرومیت یک ساله قهرمان المپیک بخاطر اقدام غیراخلاقی عجیب

با این تصمیم این ورزشکار ۲۳ ساله که در پیونگ چانگ ۲۰۱۸ یک مدال برنز نیز کسب کرده بود تا ۷ آگوست سال آینده از حضور در مسابقات محروم خواهد بود.

این امر پس از آن صورت گرفت که وقوع حادثه در مرکز ملی آموزش جینچئون به مربی گزارش شد و اتحادیه اسکیت کره تحقیقات خود را در این زمینه انجام داد.

اتحادیه اسکیت کره که در پی این حادثه، کل تیم کوتاه را از حضور در این مرکز منع کرد، حکم خود را در این پرونده به تأخیر انداخت تا شواهد بیشتری را جمع آوری کند.

این نهاد ملی با لیم و دیگر ورزشکاری که نامی از وی برده نشده است، صحبت کرد.

همچنین این نهاد قبل از تعیین مجازات برای دارنده شش مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان، فیلم‌های دوربین مدار بسته را بررسی کرد.

این واقعه تازه‌ترین رسوایی در اسکیت کره جنوبی است. یکی از جدی‌ترین پرونده‌ها مربوط به چو جائه بئوم، مربی سابق تیم ملی است که به جرم حمله فیزیکی به شیم سوک هی دارنده مدال طلای المپیک محکوم شده است.

وی قرار است به اتهام تجاوز جنسی جداگانه مورد محاکمه قرار بگیرد و این پرونده منجر به تحقیقات گسترده‌تر در سراسر کشور در ورزش اسکیت شده است.

پرونده دیگر مربوط به کیم گان وو بود که پس از ورود به خوابگاه زنان در جینچئون، با محرومیت یک ماهه مواجه شد.


بیشتر بخوانید:

داور جنجالی تهدید به مرگ شد

جوانی که به خاطر فوتبال پسرعمویش را کشت!

بازیکن کلمبیایی به قتل رسید


انتهای پیام/

رسوایی تازه در اسکیت کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار