بازپس گیری ۵۰ هکتار از اراضی ملی در سروستان

با دستور قضایی بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سروستان که مورد تصرف و تخریب متصرفان و سودجویان قرار گرفته بود از دست زمین خواران خارج و به بیت المال بازگشت.

مجتبی شریفی سعدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در این راستا با دستور دادستان عمومی و انقلاب سروستان و همکاری فرماندهی انتظامی و نیرو‌های منابع طبیعی این شهرستان تعداد ۵۰۰ اصله نهال غیر مجاز در عرصه‌های مرتعی و جنگل‌های منطقه گردشگری مهارلو قلع و قمع و این اراضی به حالت اولیه برگردانده شد.

او اظهار داشت: متخلفان از سال‌ها پیش به صورت خود سرانه اقدام به ساخت و ساز غیر و مجاز و نیز کاشت نهال انجیر در این اراضی کرده بودند که با تلاش نیرو‌های هوشیار منابع طبیعی شهرستان اقدامات لازم انجام و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

شریفی افزود: براساس ماده ٥٥قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و نیز مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی جرم محسوب و مرتکبین به این عمل علاوه بر پرداخت جریمه به حبس از یک ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

قاسم محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان نیز با حضور در عملیات قلع و قمع در اراضی ملی این منطقه با تاکید بر حفاظت از اراضی ملی شهرستان افزود: برخورد قاطع و جدی با متصرفان و فرصت طلبان عرصه‌های منابع طبیعی از جمله موارد دفاع از حقوق عامه بوده و در این راستا هیچ گونه گذشتی در مقابله با متخلفین وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به نقش مردم در حفاظت از منابع طبیعی وجلوگیری از تخریب این عرصه‌ها گفت: این اراضی متعلق به نسل‌های آینده است و در این راستا می‌بایست حساسیت بیشتری در حفاظت از این منابع از سوی سایر گروه‌ها و نهاد‌ها ایجادشود.

محمدی از مردم خواست به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال در صورت مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی سریعا با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام/م

رفع تصرف اراضی ملی در سروستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار