ضرورت تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور

استاندار قزوین از مسئولان خواست در مبارزه با قاچاق کالا‌ها تمرکز بیشتری بر روی کالا‌های سلامت محور داشته باشند و جدی‌تر با این مساله برخورد کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: قاچاق کالا‌های سلامت محور از جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی دارای تبعات بسیاری است و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

او افزود: گزارش‌هایی از وجود کالا‌های قاچاق در باشگاه‌های پرورش اندام و آرایشگاه‌ها دریافت شده که سلامت شهروندان را نشانه رفته است و اتاق اصناف، سازمان صمت، نیروی انتظامی و تعزیرات باید برخورد‌های جدی تری در این زمینه داشته باشند و مانع از توزیع این کالا‌ها در بین شهروندان شوند.

زاهدی به قاچاق گندم در استان اشاره کرد و گفت: دلائل مختلفی برای خرید گندم توسط بخش خصوصی و دلالان و افزایش قیمت‌ها وجود دارد که سبب شده تا کشاورزان برای انبار کردن این محصول استراتژیک اقدام کنند.

استاندار با تاکید بر کیفیت مطلوب گندم تولیدی استان، گفت: این محصول در هر نقطه از ایران دارای کیفیت متمایزی است و خرید گندم استان توسط شرکت‌های ماکارونی از کیفیت مناسب و مورد نظر این کالا حکایت دارد.

زاهدی با بیان اینکه نباید اجازه داد گندم از استان خارج شود، اظهار داشت: واحد‌هایی که ارتباطی با حوزه گندم ندارند اجازه ندارند برای خرید و احتکار این محصول اقدام کنند.

استاندار در ادامه به قاچاق لباس اشاره کرد و گفت: لباس‌هایی که به صورت محموله قاچاق کشف می‌شود باید با دستور قضایی به کمیته امداد و بهزیستی تحویل داده شوند.

انتهای پیام/ک

نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار