ترمیم سیل بند‌های شکسته شده در سیلاب فروردین ماه

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از ترمیم سیل بند‌های شکسته شده در سیلاب فروردین ماه امسال استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۸۵۷ کیلومتر طول راه‌های مسدود شده استان در سیل اخیر بوده و این درحالی است که در این مدت به بیش از ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۴۲ درصد راه اصلی و ۵۸ درصد راه فرعی و روستایی، یک هزار و ۱۰۳ ابنیه فنی، ۵۰۰ متر مربع ساختمان راهداری و ۳۶ دستگاه ماشین آلات آسیب وارد شد.

او افزود: جاده‌های نزدیک به رودخانه کرخه در ۷۹ نقطه به زیر آب رفتند و برای ترمیم سیل بند‌های شکسته شده بیش از ۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شد، اما این سیل بند‌ها توان مقابله با سیل جدید را ندارند و باید قبل از آغاز پاییز عملیات ترمیم این سیل بند‌ها آغاز شود.

رضایی بیان داشت: وقوع سیل اخیر سبب تحمیل خسارت یک هزار میلیارد تومانی به جاده‌های خوزستان شد که متأسفانه تاکنون اعتباری برای ترمیم این جاده‌ها اختصاص نیافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: به علت آبگرفتگی جاده‌ها در سیل اخیر، حدود ۳۰۰ ابنیه فنی خوزستان در مسیر‌هایی که بیشتر پل هستند، دچار آسیب شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: البته در سیل اخیر کمتر از ۱۰ پل دچار آبگرفتگی و خرابی شدند که نسبت به حوادث مشابه گذشته شاهد تلفات کمتری بودیم، اما با این حال ترمیم این پل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در وزیر راه و شهرسازی به خوزستان قرار شد کار عملیاتی مسیر کمربندی اهواز با توجه به اینکه ارتباط شهر‌های مهمی همچون آبادان، دشت آزادگان و چذابه را برقرار می‌کند، انجام شود.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای این اداره کل برای جبران خسارت پاسخگوی ترمیم و بازسازی محور‌های خسارت دیده از سیل نیست ابلاغ اعتبار هنوز انجام نشده و فرصت کار برای ترمیم و تعمیر جاده‌ها در حال از دست رفتن است.

او افزود: در صورتی که مناقصه پروژه‌های بازسازی برنده‌ای داشته باشد، انتخاب پیمانکار، انعقاد قرارداد و شروع کار حداقل به ۲ ماه زمان نیاز دارد و باید توجه داشت بخشی از خرابی‌های سیل خوزستان در محور‌های منتهی به مرز‌های شلمچه و چذابه است و باید پیش از شروع مراسم اربعین حسینی اقدامات لازم برای آماده سازی این محور‌ها انجام شود.

بهرامی نیا بیان داشت: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه‌ها، دولت تأمین قیر پروژه‌های جبران خسارت سیلاب را خارج از سهمیه سالانه سازمان، متقبل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: مبلغ تخصیص داده شده وزاتخانه‌ها در چند بخش اولویت بندی شده است؛ با توجه به اینکه رقم پیش بینی شده برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کمتر از رقم برآورد خسارت‌ها است، نیاز است که تصمیم گیری در خصوص نحوه هزینه کرد اعتبار به خود اداره کل واگذار شود تا بر اساس این اولویت‌ها اقدامات لازم انجام شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.