فرمانده منطقه یکم امامت نداجا:

برگزاری رژه ملی نیرو‌های مسلح در بندرعباس / نمایش اقتدار نظام در حوزه نیروی دریایی

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: رژه نیرو‌های مسلح در سطح ملی در دو شهر تهران و بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، امیر دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: رژه نیرو‌های مسلح در سطح ملی در دو شهر تهران و بندرعباس برگزار می‌شود و در سایر استان‌ها به صورت استانی برگزار می‌شود.

او افزود: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر هفته دفاع مقدس است که علاوه بر نیروی دریایی، سایر نیرو‌های مسلح نیز برنامه‌هایی برای گرامیداشت این هفته خواهند داشت.

امیر دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی گفت: هدف از انتخاب بندرعباس برای برگزاری رژه ملی، این است که نمایش اقتدار نظام در حوزه نیروی دریایی باید در کنار دریا باشد، از همین رو خلیج فارس برای این رژه ملی انتخاب شده است و در کنار این رژه و نمایش قدرت نیرو‌های دریایی، پرواز نیروی هوایی ارتش و سپاه نیز انجام خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با ارسال پیام صلح و دوستی در کنار اعلام توانایی برقراری امنیت منطقه در صدد حفظ ثبات امنیت است.

امیر دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران همواره در کنار نیرو‌های مسلح بوده اند و ما از این حضور قدردانی می‌کنیم.

او افزود: اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت به کمک نیرو‌های داخلی را به جامعه جهانی ارسال کنیم، قطعا گام مهمی در حفظ صلح و ثبات منطقه برداشته‌ایم و هدف ما از حفظ ارتباط با جامعه رسانه‌ای و خبرنگاری هم همین مسئله است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: منطقه شرق آسیا و اقیانوس هند، منطقه امنی است و نیازی به حضور بیگانگان در این منطقه حساس نیست.

محمدی افزود: نیرو‌های مسلح خصوصا نیروی دریایی ارتش، همواره تردد نیرو‌های بیگانه در منطقه را رصد می‌کنند و در صورت تجاوز، اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

اوافزود: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های دیگری از جمله برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با محوریت بسیج و سپاه در سراسر استان، تجلیل از خانواده شهدا، سرکشی از نظامیان پیشکسوت سپاهی و ارتشی حاضر در دفاع مقدس نیز در برنامه است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش همچنین در تشریح برنامه‌های پیش روی نیرو‌های دریایی ارتش در سال جاری گفت: روز و هفته نیروی دریایی در آذرماه است و برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است، بعد از آذر ماه در اواخر آذر یا اوایل دی، رزمایش بین المللی نیرو‌های دریایی را در حوزه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در بندرعباس خواهیم داشت.

اوافزود: نشست مقدماتی این رزمایش در خرداد ماه در بندرعباس برگزار شد و حدود ۱۰ کشور در این نشست شرکت کردند و مقرر شد برخی کشور‌ها در رزمایش با یگان‌های شناوری شرکت کنند و برخی دیگر هم ناظران خود را به این رزمایش می‌فرستند.

محمدی گفت: در حال حاضر نیز مسابقات غواصی ارتش‌های جهان که تا دو سال قبل در کشور روسیه برگزار می‌شد و سال قبل در نوشهر انجام شد، امسال در کیش در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ز


جمهوری اسلامی توانایی حفظ امنیت منطقه را دارد

برچسب ها: قدرت نظامی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.