مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس خبر داد؛

افزایش تصادفات در استان فارس/کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس گفت: اگر چه تعداد تصادفات در فارس افزایش داشته، اما تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در استان کاهش یافته است.

افزایش تصادفات در استان فارس/کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اگر چه تعداد تصادفات در فارس از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته، اما تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: حضور مستمر پلیس، گشت های نامحسوس راهداری، همکاری کمیسیون بین راه های استان و شناسایی محورهای پرتردد از جمله علت های کاهش فوتی های تصادف، در  استان بوده است.

او افزود: شدت تصادفات در استان کاهش داشته که این امر ناشی از رعایت الزامات ایمنی بوده است.

سیاهپور تصریح کرد: بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان در آخر سال ۹۷ بدهکار سال‌های گذشته در زمینه تامین ایمنی شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس با اشاره به افزایش تصادفات در فارس ادامه داد: استان فارس از لحاظ شاخص جمعیتی در تعداد کشته‌ها رتبه هفدهم را دارد و در سال ۹۷ به ازای هر یک میلیون نفر، ۲۱۱ نفر کشته شدند.

سیاهپور تصریح کرد: از نظر طول راه‌ها در کشته‌ها استان فارس رتبه چهاردهم را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی آمار کشته‌های ناشی از تصادف فارس در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ و سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته به گونه ای که استان سوم در تعداد کاهش تلفات ناشی از تصادفات بوده است.

او گفت: ۳ ماهه اول امسال نیز آمار کشته‌های ناشی از تصادف ۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است و همچنین بر اساس آماری که پلیس ارائه کرده تعداد کشته‌ها نسبت به ۵ ماهه مشابه پارسال کاهش داشته است.

سیاهپور با اشاره به اینکه در نقاط پرتصادف الزامات ایمنی را ارتقا داده ایم، افزود: ۱۰ محور پرتردد و پر تصادف را شناسایی کرده و در حال برنامه ریزی برای آن‌ها هستیم و نخستین محور که تلفات در طول آن زیاد بود محور سه راه دریس به سمت امامزاده سید حسین (ع) در شهرستان کازرون شناسایی و اقدامات لازم و زودبازده در آن محور انجام شد.

او با بیان اینکه مدیریت سرعت از جمله مواردی است که در کاهش تصادفات تاثیر دارد، اضافه کرد: ۱۳۶  سامانه ثبت تخلف در محورهای استان نصب شده که نشان می دهد در جاهایی که کنترل سرعت به صورت لحظه ای صورت می گیرد تصادفات منجر به فوت  کاهش داشته است.

سیاهپور گفت: ۳۵ سامانه را در طول محور‌های اصلی، فرعی و بزرگراهی پیش بینی شده و بیش از ۵۰ درصد آن اجرا شده و مابقی نیاز به نصب تجهیزات است.

او افزود: ۲ محور لار به سمت جهرم - بندرعباس و محور خرامه به شیراز از محور‌های پرتصادف استان بوده است که به صورت خاص و با دستور وزیر راه و شهرسازی به سامانه‌های ثبت تخلف مجهز می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس با اشاره به اینکه خواب آلودگی از جمله شاخصه‌هایی است که منجر به تصادف می‌شود، ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ استان فارس با یک هزار و ۷۶ نفر کشته و در سال ۱۳۹۷ با یک هزار و ۲۴ نفر فوتی (کاهش تعداد کشته ها) در تصادفات رتبه نخست را در کشور داشته است.

سیاهپور با بیان اینکه در طول محور‌های اصلی و بزرگراهی مجتمع‌های خدمات رفاهی جانمایی شده است، گفت: پروانه ۱۴۰ مجتمع خدمات رفاهی صادر شده، ۴۲ مجتمع به بهره برداری رسیده و در حال خدمات دهی به مردم و ۳۷ مجتمع در حال ساخت است و امیدواریم از این تعداد تا پایان سال، ۶ مجتمع به بهره برداری برسد.

او بیان کرد: سبقت غیرمجاز نیز از جمله مواردی است که منجر به تصادف می‌شود، تصریح کرد: در ۳ ماهه امسال ۵۰ درصد تصادفات به علت سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.

روز پنج شنبه ۶ تیرماه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ در ابتدای جاده خرامه سعدی یک نفر کشته و ۲ تن مصدوم شدند.

سیاهپور درخصوص این تصادف اظهار کرد: با استعلامی که از پلیس راه گرفته شده نشان می‌دهد در طول ۳ سال گذشته ۳ تصادف در این نقطه روی داده و نقطه پرتصادف نبوده است.

او با بیان اینکه کارشناس پلیس ۵۰ درصد راننده را مقصر اعلام کرد، گفت: بالا بودن سرعت وسیله نقلیه و ناتوانی راننده در کنترل آن از مواردی است که منجر به تصادف شد.

سیاهپور خطاب به کارشناس پلیس تصریح کرد: بر اساس علم مهندسی، راننده بیشتر از ۵۰ درصد مقصر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس  با بیان اینکه ۱۷۰ نقطه پرتصادف در فارس  شناسایی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف است.

او گفت: از  ۱۲۱ نقطه پرتصادف، ۳۵ نقطه به طور کامل برطرف شده و ۲۸ نقطه در دست اقدام است و مابقی نیز تلاش می کنیم که با هزینه های کم هزینه و زودبازده به نتیجه برسانیم.

سیاهپور همچنین اضافه کرد: از ۴۹ نقطه دارای تصادف در استان، ۷ نقطه برطرف شده و ۸ نقطه در دست اقدام است.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس در نشست با خبرنگاران

برچسب ها: حوادث ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار