رییس پلیس راهور ناجا:

توقف تولیدپراید خواست پلیس راهور ناجاست

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: خودروی پراید را از وسایل نقلیه ناایمن در جاده‌های کشور می‌دانیم و در مکاتباتی خواستار توقف تولید این خودرو از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شده ایم.

توقف تولیدپراید خواست پلیس راهور ناجاستبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان شهر‌ها در هتل آسمان اصفهان افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر در جاده‌ها و شهر‌های کشور بر اثر تصادف جان باختند و بیش از ۳۶۵ هزار نفر معلول و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه در تصادف راه برگشتی وجود ندارد گفت: این درحالیست که ۳۷ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته‌ها در جاده‌ها رخ می‌دهد.

سردار هادیان فر افزود: شرایط فعلی کشور در حوزه حوادث ترافیکی نسبت به سال ۸۵ به دلیل افزایش سطح دانایی و هوشمندی مردم، استفاده از دوربین و تجهیزات بهبود یافته، ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه امروز ترافیک دغدغه همه کشور‌ها است گفت: سالانه ۱.۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: آنچه باعث نگرانی است ناهنجاری، بی نظمی، جانباختگان و شدت تصادفات است که باید از روش‌ها و شرایط جدید دنیا استفاده شود.

وی بیان داشت: در سال ۸۵، حدود ۲۷ هزار نفر در جاده‌های کشور فوت شدند و با ضریب سه تعداد مجروحان و مصدومان است.

سردار هادیان فر افزود: افزایش جهشی بنزین از یکصد به یکهزار تومان که باعث کاهش سفر‌ها شد، تشدید مجازات‌های بازدارنده، تغییر قانون جرایم و آزاد شدن ورود خودرو‌های خارجی به کشور، تا سال ۹۶ به کاهش آمار حوادث ترافیکی منجر شد.

توقف تولیدپراید خواست پلیس راهور ناجاست

وی خودروی پراید را از وسایط نقلیه ناایمن در جاده‌های کشور دانست و تاکید کرد: پلیس راهور ناجا در مکاتباتی خواستار توقف تولید پراید از اواخر سال ۹۸ تا ۹۹ شد.

سردار هادیان فر در عین حال تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۶ قطعات خودرو و خودرو‌های ایمن وارد می‌شد بطوریکه برخی خودرو‌ها بیش از هشت تا ۱۱ ایربگ داشتند و همین موضوع باعث کاهش تلفات حوادث ترافیکی شده بود.

وی افزود: الان در شرایطی هستیم که بنزین از آب ارزان‌تر است، قانون خیلی بازدارندگی ندارد، واردات خودرو‌های خارجی متوقف شده و خودرو‌های داخلی خیلی ایمن نیست و قطعات یدکی نیز کیفیت و ایمنی لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: اغلب تصادفات بر اثر آن است که به دلیل نبود قطعه مشکلات خودرو بصورت مستمر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در شهر‌هایی که به توسعه و تجهیز دوربین‌ها، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذر‌ها و روگذر‌ها برای تردد‌ها بیشتر توجه شده آمار حوادث ترافیکی بسیار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷، یکهزار و ۶۳۸ فوت شده و جرحی در این کلان شهر‌ها ثبت شده که در مجموع ۳۸ درصد تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

سردار هادیان فر افزود: رانندگان ۲۴ درصد و موتورسیکلت سواران ۳۰ درصد در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که این معضل نیازمند توجه بسیار جدی

در بحث توسعه انضباط در کشور است.

باید از ظرفیت حوزه استارتاپ‌ها و نرم افزار‌های هوشمند در حوزه ترافیک استفاده شود

سردار هادیان فر یکی از برنامه‌های پلیس راهور را رفتن به سمت حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت حوزه استارتاپ‌ها و نرم افزار‌های هوشمند در حوزه ترافیک استفاد بهتری شود.

وی تاکید کرد: امروزه در کشور با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ۱۱۰ میلیون گوشی تلفن همراه فعال وجود دارد که ۷۳ درصد آن هوشمند است.

فرمانده راهور ناجا همچنین با بیان اینکه علت ۹۲درصد تصادفات پس از راه و وسیله، عامل انسانی است گفت: باید تمام ۳۳ دستگاه متولی و مسوول در حوزه ترافیک بر روی رفتار و فرهنگ سازی متمرکز شوند.

دوازدهمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترفیک و روسای پلیس راهور کلان شهر‌های کشور به مدت ۲ روز با هدف تبادل اطلاعات در زمینه کاهش حوادث و موانع ترافیکی و دستیابی به راهکار‌های لازم در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
'گفته شده حدود یک سوم از خودروهای در حال تردد کشور پراید است و یک سوم کشته شده ها هم داخل پراید بوده اند بنابر این با توقف تولید پراید مشکلی حل نمیشه !
چون تناسب برقراره
Germany
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
چه عجب دیگه پراید نمیسازن
Iran (Islamic Republic of)
آگاه
۰۸:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خودمونیم ، خدائیش این چندمین بار هس که غوغا و هیاهو به راه میفته که میخواهیم جلوی تولید پراید رو بگیریم، اما در عمل ..................واقعیت اینه که پراید گاو شیرده صنایع به اصطلاح ماشین سازی ماست و با حذف اون این کارخونه ها ورشکسته ی حتمی خواهند بود هرچند الانش هم هسن ولی به یمن کمکهای بی حد و حساب دولت فعلا سرپا مونده ان .پراید فقط یه ماشین نیست.، وسیله ای هس برا بسیاری از مردم که دارن باهاش ارتزاق میکنن ، در حالی که بهتر از من و شما میدونن که ایمن نیست.ولی سوال ؟ چه جایگزین دیگه ای وجود داره ؟ در شرایط انحصار بازار خوردو و در شرایطی که واردات فقط منحصر شده به ماشینهای بچه پولدارها و آقازاده ها، صحبت از توقف خط تولید پراید فقط یه توهم بزرگه.در یک کلام خود شکن ، آیینه شکستن خطاس. تولید هر کالایی تشکیل میشه از زنجیره های بهم پیوسته ، در ماشین هم همینطوره ، مافیای ماشین مثل مافیای کنکور هیچوقت دوست نداره و منافعش به خطر میفته اگه تغییرات در جهت امیالش نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
اگه سايپا اجازه ميداد ايران خودرو به جاي موتور پيكان موتور پرايد ميذاش رو آر دي هم آردي كم مصرف و قوي تر ميشد هم پرايد ايمن ميشد چوت آر دي چپ نميكنه و بزرگتره