اجرای ۹ طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان

شهردار دوگنبدان گفت: ۹ طرح بازآفرینی شهری امسال در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.

اجرای ۹ طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در نشست ستاد بازآفرینی و مسکن مهر گچساران گفت: این طرح‌ها شامل ساخت پارک محله‌ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، طرح ساخت پارکینگ طبقاتی در محل ساختمان فرمانداری قدیم و بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری است.

او بیان کرد: طراحی این تعداد طرح بازآفرینی شهری تا پایان شهریور سال جاری تهیه خواهد شد.

ظفری گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در محله‌های سادات، رادک، لبنان، کیامرثی و مرکز شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.

او توضیح داد: تاکنون بیش از ۱۸۶واحد جهت بازگشایی رینگ خریداری شده که تکمیل این طرح نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای ۹طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سید نوید موسوی افزود:طرح بازآفرینی محله سادات شهر دوگنبدان شامل روشنایی جداره سازی، سنگفرش، پارک کودک، سنگفرش با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

او بیان کرد: از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تاکنون طرح خیابان بلادیان با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال، کتابخانه رودکی با پنج میلیارد ریال و فضای سبز و پارک محله‌ای بردستانی به مساحت دو هزار و ۲۰۰متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

موسوی افزود: آسفالت محله سادات دوگنبدان بزودی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری آغاز خواهد شد.

موسوی گفت: هم اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری بیش از هفت میلیارد ۶۶۰ میلیون ریال، ایجاد بوستان محله‌ای در محله‌های سادات و لبنان با اعتبار‌ی بیش از ۱۶ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی مدرسه ابتدایی محله رادک با ۱۲ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۴۰ درصد، کتابخانه محله رادک با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جدول گذاری و پیاده رو سازی و آسفالت محله رادک با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در دست اجراست.

او در ادامه گفت: برای ساخت پل ارتباطی سادات به رادک اعتباری بیش ۶۰ میلیارد ریال نیاز است که تاکنون ۱۹ میلیارد ریال جذب شده است.

موسوی بیان کرد: عملیات اجرایی سالن پلاتو شهر دوگنبدان هم اکنون در محله لبنان دوگنبدان در زمینی به مساحت ۴۷۰ متر مربع با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در دست اجراست.

معاون فرماندار گچساران گفت: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست.

مرتضی سجادپور گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحد‌های مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.

او با بیان شرایط بسیار ویژه مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ساکنان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت هر چه زودتر برای نوسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود، اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

۲۰ هزار نفر در واحد‌های مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان ساز آن‌ها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب هاست.

انتهای پیام/پ

طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.