رئیسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تایید سند ملی ترافیک تا سه ماه دیگر/ مرگ سالیانه ۱۶ هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سند ملی ترافیک باید تا سه ماه دیگر آماده شود و مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار بگیرد.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کنند یا دچار آسیب جدی می‌شوند، آمار سالیانه مرگ و میر‌های حوادث جاده‌ای نسبت به استاندارد دنیا بالاتر است به طوری که بیش از ۱۶ هزار نفر بر اثر حوادث تروما جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط مانند پلیس راهور، قوه قضائیه، وزارت بهداشت و حتی رسانه با هدف کاهش حوادث ترافیکی و سوانح جاده‌ای جلسات متعددی را برگزارمی کنند  که نتیجه آن امضای تفاهم نامه همکاری بین ارگان‌های ذیربط در زمینه حوادث ترومایی است و در این زمینه یک سند ملی  تدوین می شود.

رئیسی تاکید کرد: سند ملی ترافیک با نظر همه ذی نفعان تدوین شده و بر اساس مصوبه‌ای بین دستگاه‌های ذیربط به تصویب رسیده است تا ۳ ماه آینده سند ملی ترافیک باید آماده شود و مورد تایید مراجع ذی صلاح قرار بگیرد که پس از این مرحله سند ملی ترافیک  به سازمان‌های مربوطه در سراسر کشور جهت انجام مقدمات ابلاغ می‌شود.


بیشتر بخوانید: افزایش فوتی‌های حوادث ترافیکی


معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: سند ملی ترافیک یک تفاهم نامه‌ یکپارچه و مشترک بین سازمان‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، پلیس راهور و سازمان اورژانس کشور است و  سهم هر دستگاه و وظایف ارگان‌ها در این سند به طور دقیق مشخص شده است.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات تدوین سند ملی ترافیک در وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار