در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار ۵۴ پایگاه ساحلی اورژانس در شمال کشور/ جاده دسترسی برای آمبولانس‌ها در سواحل جنوبی وجود ندارد

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: متاسفانه جاده دسترسی برای رفت و آمد آمبولانس‌ها در سواحل جنوبی وجود ندارد.

استقرار ۵۴ پایگاه ساحلی اورژانس در خطه شمالی کشور/ جاده دسترسی برای رفت و آمد آمبولانس‌ها در سواحل جنوبی وجود ندارد.به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، متأسفانه در تابستان با  وجود سیل سفرهای مردم به سواحل شمالی و جنوبی کشور برخی افراد به دلیل رعایت نکردن مسائل عمومی و توجه به علائم و هشدارها دچار حوادث مختلفی از جمله غرق‌شدگی می‌شوند که سازمان اورژانس کشور برای کاهش تلفات و ارائه خدمات بهداشتی درمانی سریعتر به حادثه‌دیدگان اکیپ‌هایی را در نقاط مختلف سواحل شمالی کشور مستقر کرده است.

محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اورژانس ساحلی در سواحل شمالی کشور اظهار کرد: اکنون سازمان اورژانس کشور ۲۵ پایگاه اورژانس ساحلی در استان گیلان، ۲۵ کانکس اورژانس ساحلی در استان مازندران و ۴ کمپ اورژانس در استان گلستان در زمان پیک مسافرت‌های مردم برپا می‌کند تا در صورت نیاز خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم و غرق شدگان ارائه شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: سازمان اورژانس کشور در زمینه کاهش حوادث ناشی از غرق شدگی امکانات لازم و کافی را در خطه شمالی سواحل  کشور و دیگر مناطق برپا کرده است به طوری که در هر یک از ۵۴ پایگاه اورژانس یک دستگاه آمبولانس به همراه موتورلانس به طور دائمی مستقر هستند.

کمک نیروهای داوطلب به پرسنل فوریت های پزشکی اورژانس ساحلی کشور

نوری اظهار کرد: علاوه بر پرسنل فوریت‌های پزشکی اورژانس نیروی داوطلب نیز به کمک عوامل فوریت‌های پزشکی آمده‌اند و با استقرار کانکس‌هایی ارائه خدمات سرپایی به مسافران و مراجعه‌کنندگان ایجاد شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور تأکید کرد: در جنوب کشور اورژانس ساحلی به دلیل نبود دسترسی آمبولانس‌ها به ساحل وجود ندارد همچنین به علت طولانی نبودن مسیر‌های این مراکز شهر‌ها به سواحل اگر ما تمام آمبولانس‌های کشور را در خطه جنوبی کشور مستقر کنیم باز هم دستگاه آمبولانس کم می‌آوریم.


بیشتر بخوانید:جلوگیری از ۵۵ درصد مرگ و میر‌های مادران باردار با اورژانس هوایی


وی بیان کرد: متأسفانه در مناطقی از خطه  سواحل جنوب کشور که مردم دچار غرق شدگی می‌شوند جاده دسترسی برای رفت و آمد آمبولانس‌ها وجود ندارد و برای انتقال مصدومان و حادثه  دیدگان روش‌های دیگری مانند اورژانس هوایی استفاده می‌شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور یادآوری کرد: نقاط حادثه خیز در خطه سواحل جنوبی کشور باید اصلاح شود تا عبور و مرور ماشین‌های آمبولانس به خوبی و بدون بروز هیچ مشکلی انجام شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار