در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود پزشک متخصص در کشور/ صف‌های طولانی ویزیت، افزایش ظرفیت پزشکی را می‌طلبد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: صف‌های طولانی بیماران برای ویزیت نشان از کمبود پزشک و ضرورت افزایش ظرفیت‌ پزشکی است.

وضع نامطلوب پزشکان فعال در ایران در مقایسه با سایر کشورها/ صف های طولانی بیماران جهت ویزیت نشانده کمبود پزشک است حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات پزشکان اظهار کرد: معتقدم تا زمانی که بیماران و مراجعه کنندگان به پزشکان در صف نوبت انتظار برای ویزیت پزشک متخصص مربوطه هستند باید ظرفیت‌های پزشکی به دلیل نیاز کشور افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی افراد زیادی در رشته پزشک عمومی فارغ التحصیل می‌شوند، اما به دلیل سخت‌گیری بیش از حد، ادامه تحصیل در مقطع تخصص را رها کرده و به کار طبابت یا امری غیرپزشکی می‌پردازند و همین مسئله باعث شده تا کشور در زمینه متخصص جراح قلب، گوش و حلق و بینی و حتی ارتوپدی دچار کمبود پزشک بشود.

او تأکید کرد: آمار تعداد پزشکان در کشورمان در مقایسه با سایر کشور‌ها مانند ترکیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست به طوری که میانگین پزشکان فعال در کشور پایین‌تر از برخی کشور‌ها مانند حاشیه خلیج فارس و عمان است.

افزایش ظرفیت پزشکی باید انجام شود

عابدی گفت: به دلیل کمبود پزشک با افزایش ظرفیت پزشکی در کشور موافق هستم، زیرا صف‌های طولانی بیماران برای ویزیت، سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.


بیشتر بخوانید: کمبود پزشک عمومی در مناطق محروم


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآوری کرد: اگر تعداد پزشکان کشورمان متناسب با جمعیت ایران بود دیگر بیماران نباید ساعت‌های زیاد جهت معالجه‌شان در مطب برخی از تخصص‌ها منتظر بمانند البته این به معنای توزیع مناسب پزشک در سراسر کشور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
نمایندگان ملت خدا توفیقات بدهد
بدون فوت وقت ظرفیت پذیرش را لااقل ۵۰درصد اضافه فرمایید
ولی عنایت داشته باشید که وقتی اینقدر پشت کنکوری زحمت کشیده ودرس خوانده در مملکت داریم ورود بی رویه دانشجویان خارج بدون بنیه علمی کافی ظلم در حق مردم وسلامت جامعه میباشد
آخرین اخبار