آزمایش‌های اندازه‌گیری سلامت آب در سه مجموعه مستقل انجام می‌شود

سرپرست امور کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:آزمایش‌های اندازه‌گیری سلامت آب در سه مجموعه مستقل انجام می‌شود و سلامت و کیفیت آب در حد بالایی قرار دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمود نجفی سرپرست امور کنترل کیفی آبفای اصفهان اظهار کرد: تمامی شاخص‌ها و فاکتور‌های مورد سنجش به‌طور تقریبی در تمام محدوده شهر چه به‌صورت سیار و چه در محل آزمایشگاه مرکزی شرکت انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه مرکز آزمایشگاه تصفیه‌خانه آب اصفهان واقع در غرب این شهر و شبکه بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، متولی امر سلامت مردم به طور مجزا بررسی شاخص‌های کیفی را بر عهده دارند، افزود: آزمایش‌های اندازه‌گیری سلامت آب در سه مجموعه مستقل انجام می‌شود و سلامت و کیفیت آب در حد بالایی قرار دارد.

سرپرست امور کنترل کیفی آبفای اصفهان به آیین نامه‌های سنجش و پایش کیفیت آب که در قالب دستورالعمل‌های متعدد قابل اجراست، اشاره کرد و ادامه داد: اندازه‌گیری مواد شیمیایی مضر در آب مانند نیتریت و نیترات در کنار آزمایش‌های میکروبی در حد مطلوبی انجام می‌شود و آب تحویلی به مشترکان وضعیت مناسبی دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه شبکه بهداشت استان اصفهان به عنوان یک دستگاه ناظر بر مقوله سلامت نیز به صورت تصادفی آب مناطق مختلف شهر را آزمایش می‌کند، اظهار داشت: وجود یک ناظر بیرون از بدنه شرکت آب و فاضلاب گواهی بر سلامت کامل آب شرب در منطقه است.

او درباره شاخص کل مواد جامد محلول (TDS) که باید در آب آشامیدنی مورد سنجش قرار گیرد، گفت: چنانچه مقوله یاد شده ۵۰۰ میلی‌گرم بر لیتر باشد مطلوب و تا ۱۵۰۰ میلی‌گرم مجاز است، که این میزان در آب شرب اصفهان معمولا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ و در بیشترین حالت ممکن که در ایام گرم تابستان است به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌گرم می‌رسد که باز هم تا حد مجاز فاصله قابل اطمینانی دارد.

نجفی با اشاره به شاخصی دیگر به نام هدایت الکتریکی (EC) که باید در کیفیت آب مورد ارزیابی قرار بگیرد، افزود: ۱۰۰۰ میکرو موس بر سانتی‌متر حد مطلوب این شاخص و تا ۲۵۰۰ برای آن مجاز است که در اصفهان خوشبختانه در ایام مختلف سال بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ میکرو موس بر سانتی‌متر و در روز‌های گرم در نقاط مختلف متغیر بوده و بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میکرو موس بر سانتی‌متر گزارش می‌شود.

انتهای پیام/م

 

بررسی وضعیت کیفی آب اصفهان

برچسب ها: آب ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.