رویترز: افراطی‌ترین قانون مهاجرتی دولت ترامپ اجرا می‌شود

قانون جدیدی در آمریکا وضع شده است که نیمی از متقاضیان دریافت روادید این کشور را رد صلاحیت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال قانون جدیدی خبر داد که می‌تواند مانع از ارائه اقامت دائم به صد‌ها هزار نفر در این کشور به سبب فقیر بودن شود.

این قانون که از سوی استیفن میلر، مشاور پیشروی ترامپ -که مخالف مهاجرت است- ارائه شده در اواسط ماه اکتبر اجرایی می‌شود و می‌تواند مانع از صدور روادید موقت یا دائمی برای متقاضیان به سبب عدم رعایت معیار‌های مرتبط با درآمد یا دریافت کمک‌های دولتی از قبیل مواد غذایی، مسکن دولتی یا کمک‌های پزشکی شود.

بر اساس بیانیه‌ای که اداره ثبت فدرال منتشر کرده است، چنین تغییری تضمین خواهد کرد مهاجران "خودکفا هستند" و "آن‌ها برای برطرف کردن نیاز‌های خود به منابع دولتی متکی نیستند بلکه به قابلیت‌های خودشان و همچنین منابع اعضای خانواده، حامیان مالی و سازمان‌های خصوصی متکی هستند. "

کارشناسان اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند افراطی‌ترین سیاست ضدمهاجرتی دولت ترامپ باشد. حامیان مهاجرت از این طرح انتقاد کردند و آن را تلاشی برای قطع روند مهاجرت قانونی بدون مراجعه به کنگره برای تغییر قانون در آمریکا می‌دانند.

مؤسسه سیاست مهاجرت که یک سازمان تحقیقاتی است، اعلام کرد بر اساس قوانین جدید، بیش از نیمی از متقاضیان گرین کارت دیگر نمی‌توانند اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. در سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰۰ هزار گرین کارت در آمریکا صادر شد.

این قانون جدید از قانون مهاجرت سال ۱۸۸۲ نشأت می‌گیرد که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد مانع از صدور روادید برای آن‌هایی شود که احتمالا به کمک‌های دولتی نیاز دارند. ماموران مهاجرت طی سال‌های اخیر آن دسته از متقاضیان دریافت روادید را در این فهرست قرار داده اند که به کمک‌های دولتی نیاز دارند.

بیشتر مهاجران غیرمقیم صلاحیت بهره مندی از برنامه‌های کمک را ندارند تا زمانی که گرین کارت دریافت کنند، اما این قانون جدید که توسط وزارت امنیت داخلی وضع شده است سبب گسترش تعریف ارائه شده برای افرادی می‌شود که به کمک‌های دولتی نیاز دارند و بدین ترتیب، افراد بیشتری فاقد صلاحیت لازم برای دریافت اقامت دائم آمریکا می‌شوند.

اکنون متقاضیان باید ثابت کنند سطح درآمد بالاتری دارند تا بتوانند روادید دریافت کنند و این قانون به صورت فزاینده‌ای سبب رد صلاحیت شدن این افراد از دریافت اقامت دائم آمریکا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار