کاملا هریس: قانون ضدمهاجرتی جدید ترامپ فقط برای بدنام کردن مهاجران است

سناتور دموکرات آمریکا از قانون جدید دولت واشنگتن که به مهاجران به دلیل فقیر بودن اجازه اقامت دائم یا موقت نمی‌دهد، انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا دیروز (دوشنبه) از سیاست ضدمهاجرتی جدید دولت دونالد ترامپ به شدت انتقاد کرد و آن را اقدامی برای بدنام کردن مهاجران نامید.

هریس در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: ترامپ تاریخچه آمریکا را نادیده می‌گیرد؛ اینکه ما چه کسی هستیم، چگونه بنیان نهاده شدیم و ارزش‌های ما کدام است. این اقدام ضدمهاجرتی اخیر بخشی از تلاش او برای بدنام کردم مهاجران است.

وی در ادامه گفت: ترامپ می‌خواهد با فرستادن ارتش آمریکا به مرز جنوبی کشور و ساخت یک دیوار مرزی –که هیچ وقت هم ساخته نمی‌شود— حواس مردم را پرت کند. او می‌خواهد مردم را از این حقیقت که به افراد زیادی خیانت کرده است و در واقع کار اندکی به نفع خانواده‌های آمریکایی انجام داده است، دور کند.

دولت ترامپ دیروز از اعمال قانون جدیدی خبر داد که می‌تواند مانع از ارائه اقامت دائم به صد‌ها هزار نفر در این کشور به سبب فقیر بودن آن‌ها شود. این قانون که از سوی استیون میلر، مشاور ارشد کاخ سفید -که مخالف مهاجرت است- ارائه شده در اواسط ماه اکتبر (حدود دو ماه دیگر) اجرایی می‌شود. این قانون می‌تواند مانع از صدور روادید موقت یا دائمی برای متقاضیان به سبب رعایت نکردن معیار‌های مرتبط با درآمد یا دریافت کمک‌های دولتی از قبیل مواد غذایی، مسکن دولتی یا کمک‌های پزشکی شود.

این اقدام جدید دولت ترامپ می‌تواند باعث کاهش تعداد مهاجران قانونی شود که به آمریکا می‌آیند. بر اساس بیانیه‌ای که اداره ثبت فدرال منتشر کرده است، چنین تغییری تضمین خواهد کرد مهاجران «خودکفا هستند» و «آن‌ها برای برطرف کردن نیاز‌های خود به منابع دولتی متکی نیستند بلکه به قابلیت‌های خودشان و همچنین منابع اعضای خانواده، حامیان مالی و سازمان‌های خصوصی متکی هستند.»

این قانون جدید از قانون مهاجرتی سال ۱۸۸۲ نشأت می‌گیرد که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد مانع از صدور روادید برای آن‌هایی شود که احتمالا به کمک‌های دولتی نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار