انگلیس نفتکش توقیف‌شده ایرانی را آزاد می‌کند

مقامات دولت محلی جبل‌الطارق می‌گویند در پی کاهش تنش با ایران هستند و مهلت قانونی توقیف نفتکش غول‌پیکر ایرانی چند روز دیگر بیشتر اعتبار ندارد.

انگلیس نفتکش توقیف‌شده ایرانی را آزاد می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی دولت محلی جبل‌الطارق روز سه‌شنبه اعلام کرد مهلت قانونی فرمان توقیف  نفتکش گریس-۱ شنبه‌شب آینده به پایان می‌رسد.

همزمان برخی از رسانه‌ها مدعی آزادی قریب‌الوقوع این نفتکش ایرانی طی ساعتهای آینده شدند. با این حال رویترز به نقل از یک منبع دولتی جبل‌الطارق خبر آزادی نفت‌کش ایرانی تا عصر روز سه‌شنبه را تکذیب کرد.

ساعاتی پیش مقامات جبل‌الطارق با تأکید بر تلاش برای کاهش تنش با ایران اعلام کردند در پی حل مشکلات حقوقی نفتکش توقیف‌شده حامل نفت ایران در این منطقه هستند.

دیشب وب‌سایت «تَنکِر تِرَکِرز» در پیامی توییتری گزارش داد نفت‌کش غول‌پیکر گریس - ۱ که حامل ۲ میلیون بشکه نفت ایران است پس از ۵ هفته توقیف در جبل‌الطارق، برای اولین بار با ارسال پیامی، مراکش را به عنوان مقصد بعدی خود اعلام کرد. (اینجا)

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان «راهزنی دریایی» خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرد این نفتکش از نظر فنی امکان پهلو گرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند، نداشته است.

همچنین نفتکش «استنا ایمپرو» انگلیس ۲۸ تیرماه پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان با اقدام مقتدرانه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد. این کشتی متخلف انگلیسی همچنان در سواحل بندرعباس تحت بازداشت قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
دردر بر سپاه
-
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
وقتی موعد توقیف سر میاد دیگه چه اسم آزاد کردنی روش میزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
اینا حرف راست سرشون نمیشه باید زور بالا سرشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
با غربیها باید با زبون زور وارد شد نه مذاکره ای ننگین مثل بر جام درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
فقط اقتدار نیروهای مسلح رو نظاره گر باشید. زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . انشالله دوره ی آتی انتخابات درست انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
در پی کاهش تنش با ایران هستن!!!!!!!!!!!!
عجب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سپاه پاسداران نفکش انگلیس بلا فاصله بعد از ازادی نفکش ایران ازاد نگردد تا روباه پیر بداند دوباره نباید از این غلطها کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
انگلیسیها باید سرشان، درست و حسابی به سنگ بخورد که دیگر هوس دزدی دریایی نکنند و پیشه آبا و اجدادی شأن را برای همیشه به فراموشی بگذارند.
دزدان دریای کارائیب بدانند که دزدیشان محدود به همان دریا باشد و نه دریاهای بیشتر!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
غلانرضا
۱۹:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
چرا انقد حقیرانه میگید به سوریه نمی رفت میرف فلان جا اصلا حرکجا دلمون می خواد میبریم بکسی ربطی نداره اتحادیه اروپا سوریه رو تحریم کره ما که از اتحادیه اروپا نیستیم که بگه به اونجا برو به این جا نرو به اونا چه اینقدر حقیران عمل نکنید محکم به سما ربطی ندارد به کجا میره حالا أنگلستان می خواد تحقیروسو پاک کنه که ما توقیف نکردیم جبرطارق توقیف کرده خودشم ازاد میکنه مارو چی فرض می کنند این بریتانیای صغییر
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
انگلیس حتی در آینده نباید حق رفت آمد درتنگه هرمز را داشته باشد
حق ناو فرستادن برای اسکورت کشتی را هم ندارد
سفارت انگلیس هم باید از ایران جمع بشود حق صادرات در کشور ایران را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
اگرسپاه نبودکشورهم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا_بهتره بگیم اگه سپاه نبود کشور هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۱۸:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
امید است که دولت تدبیر و امید نا تدبیری نکند و حد اقل دو روز بعد نفتکش انگلیس رو آزاد کنه تا بدونند ایران کجاست و ما کی یم !!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
چرا 2 روز ؟؟!! نفتکش ما قوانینی را نقض نکرده بود 40 روزه توقیف هستش (تازه اگه رها کنند و بیشتر نشه) اونوقت کشتی اونها با تخلف بعد آزادی نفتکش ما آزاد بشه کی چی بشه؟؟!! باید مراحل قانونی طی بشه و اگه جریمه یا ... هست باید براش اعمال بشه و بعد آزادش کنند که بره ! نه اینکه تا نفتکش ما آزاد شد از اونها را هم ما آزاد کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
جليل
۰۱:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
نفت كش رو يكي ديگه گرفته برادر :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
کی نفتکش را گرفته ؟ انگلیسیها نفتکش ایران را توقیف کردن و ایران هم کشتی انگلیسی را !! یکی دیگه یعنی چه ؟ یعنی کی غیر انگلیس وایران (مگه کس دیگم بوده ؟)
Iran (Islamic Republic of)
دهقان
۱۸:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
ماشاالله به اقتدار نظام
آخرین اخبار