مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران مطرح کرد؛

استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌ها

پور فتح الله گفت: استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌ها باعث مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی می شود.

اهمیت مدیریت مصرف خون/ استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌هابه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبر پورفتح الله، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران به همراه شمس، مشاور فنی سازمان با حضور در اداره کل انتقال خون استان آذربایجان غربی، سالن توسعه یافته و بهسازی شده اهداکننده گان خون را افتتاح کردند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به اهدا کنندگان در مراکز جامع اهدا اظهار کرد: مراکز اهدای خون باید در شأن اهدا کننده باشد و تمام خدمات از جمله اهدای خون کامل، پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس در یک فضای مناسب انجام شود.

 پور فتح الله بر اهدای مستقیم فرآورده‌های خون تاکید کرد و گفت: دنیا به سمت پلاسما فرزیس پیش می‌رود و ما نیز باید همگام با این روند ارتقا پیدا کنیم.

او همچنین با اشاره به اهمیت چرخه انتقال خون و مدیریت مصرف خون از رگ اهدا کننده تا رگ بیمار گفت: با استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌ها این مهم محقق خواهد شد.


بیشتر بخوانید: قطره‌های خون زیباترین هدیه به شکرانه سلامتی


او با تاکید بر رعایت استاندار‌های بالا گفت: در پی پالایش قراردادی پلاسما مراکز انتقال خون یک به یک با استقرار استاندارد‌های بین المللی در سطح اروپا با کیفیت‌ترین خون و فرآورده را برای بیماران تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

حرکت کشورهای دنیا به سمت روش فرزیس در اهدای خون 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار