رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال :

تنها ۵ تیم لیگ برتری حق ثبت قرارداد دارند/ تپه بدهی باشگاه‌ها به کوه تبدیل شده است

جمشید نورشرق گفت: تاکنون تنها ۵ تیم لیگ برتری مجوز ثبت قرارداد بازیکنان شان را دریافت کرده اند.

نورشرق: تنها ۵ تیم لیگ برتری حق ثبت قرارداد دارند/ تپه بدهی باشگاه‌ها به کوه تبدیل شده استجمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین روند تسویه حساب تیم‌های بدهکار لیگ برتر با طلبکاران شان بیان کرد: در صورتی که تیم‌ها بدهی قطعی در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون داشته باشند، ثبت قرارداد جدید برای تیم‌های لیگ برتری و سایر لیگ‌ها مستلزم دریافت گواهی تسویه حساب، پرداخت کامل بدهی‌ها و کسب رضایت از بازیکنان است. تیم‌های بسیار محدودی فاقد سابقه بدهی در این کمیته هستند و از بین تیم‌هایی که دارای احکام قطعی محرومیت هستند، برخی تیم‌ها با ارائه مصالحه نامه و رضایت نامه طلبکاران پرونده شان مختومه شده و ما هم به آن‌ها تسویه حساب داده ایم.

۱۱ تیم بدهکار لیگ برتری نمی‌توانند قرارداد‌های جدیدشان را ثبت کنند

او ادامه داد: با این وجود همچنان تیم‌های زیادی هستند که کوچک‌ترین اقدامی برای اخذ رضایت طلبکاران شان انجام نداده اند و پرونده آن‌ها باز است. با توجه به فرصت محدودی هم که تا شروع لیگ باقی مانده اطلاعی از اینکه چگونه می‌خواهند پرونده هایشان را ببندند، نداریم. نزدیک به ۱۱ تیم لیگ برتری دارای رای قطعی محکومیت هستند. هر تیمی نتواند بدهی اش را تسویه کند، قرارداد‌های جدیدش ثبت نمی‌شود و در این وضعیت برای بازیکن یا مربی جدید آن تیم هم کارت بازی صادر نخواهد شد.

پرسپولیس، گل گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، ذوب آهن و سپاهان گواهی تسویه حساب گرفته اند

نورشرق درباره نام تیم‌هایی که در کمیته تعیین وضعیت پرونده باز دارند، گفت: از بین ۱۶ تیم لیگ برتری تنها پرسپولیس، گل گهر سیرجان، شاهین شهرداری بوشهر، ذوب آهن و سپاهان بدهی ندارند و از ما گواهی تسویه حساب گرفته اند. این تیم‌ها یا بدهی نداشتند یا اینکه بدهی شان را تسویه کرده اند.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره آخرین مهلت باشگاه‌های بدهکار برای دریافت مجوز ثبت قرارداد‌های جدیدشان اظهار داشت: ما زمانی برای تسویه تعیین نمی‌کنیم، اما ثبت قرارداد در سازمان لیگ، نیازمند دریافت گواهی تسویه حساب از کمیته تعیین وضعیت است. باشگاه‌ها تا زمانی که برای اتمام نقل و انتقالات تعیین شده و تا پایان زمان ثبت قرارداد‌ها می‌توانند به ما مراجعه کرده و با پرداخت دیون، گواهی تسویه حساب بگیرند.

تیم‌های بدهکار نسبت به نغییر شرایط شان در آخرین مهلت امیدوار نباشند

او درباره اینکه آیا در صورت تسویه نشدن بدهی باشگاه‌های بدهکار احتمال دارد با فشار‌های جانبی، مجوز ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان جدید آن‌ها صادر شود یا خیر، گفت: شاید بیش از یک ماه و نیم باشد که به باشگاه‌ها اعلام و از آن‌ها درخواست کردیم برای تعیین وضعیت مالی شان به فدراسیون فوتبال مراجعه کنند. اگر یک تیم عامدانه این روند را رها کرده و امیدوار است در روز پایانی تغییری برایش حاصل شود، باید بگویم متاسفانه هیچ کمکی از ما برای آن تیم بر نمی‌آید و قطعا گواهی ثبت قرارداد از سوی کمیته تعیین وضعیت برای آن تیم صادر نمی‌شود.

صدور کارت بازی حتی برای اعضای کادرفنی تیم‌ها هم نیازمند تسویه حساب است

نورشرق درباره اینکه آیا در صورت تسویه نشدن بدهی ها، کارت بازی برای اعضای کادرفنی جدید تیم‌ها هم صادر نمی‌شود، توضیح داد: در دوره جدید کمیته تعیین وضعیت، صدور کارت بازی برای بازیکن و مربی به تسویه بدهی‌ها منوط شده است و تلاش می‌کنیم با کمک خود باشگاه ها، یک بار برای همیشه وضعیت مالی آن‌ها شفاف و نسبت به آن تعیین تکلیف شود. سال‌ها است این بدهی‌ها مانند ارثی نامطلوب از فصلی به فصل دیگر منتقل شده و تپه بدهی باشگاه‌ها به کوه تبدیل شده است. بازهم تاکید می‌کنم صدور کارت بازی حتی برای اعضای کادرفنی نیازمند تسویه حساب تیم‌ها است.

در هیئت فوتبال تنها هویت فردی بازیکنان و مربیان احراز می‌شود

او درباره حضور بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم‌ها در هیئت فوتبال برای ثبت برگه احراز هویت فردی شان بیان کرد: هیئت فوتبال تنها احراز هویت فردی بازیکنان و تطبیق مشخصات فردی آن‌ها در برگه قرارداد‌ها با کارت ملی و شناسنامه شان است. قصد ما تسریع امور باشگاه‌ها است و نمی‌خواهیم وقتی تیم‌ها گواهی تسویه حساب می‌گیرند، بازیکنان و مربیان آن‌ها را برای طی شدن مراحل احراز هویت شان به هیئت فوتبال بفرستیم. این اقدام بدون هیچ گونه مشکلی حتی برای تیم‌های بدهکار انجام می‌شود، اما برای ثبت قرارداد‌ها و صدور کارت بازی تنها باید گواهی تسویه حساب تمام بدهی‌های باشگاه ارائه شود.

باشگاه‌ها برای جذب بازیکن خارجی نباید بدهی داشته باشند و باید برای پرداخت حقوق آن‌ها هم تضمین بدهند

نورشرق درباره تشکیل کارگروه ویژه بازیکنان خارجی در فدراسیون فوتبال گفت: یکی از اقدام‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری که با همکاری کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال انجام شد، تشکیل همین کارگروه برای تعیین راهکار‌های جذب بازیکنان خارجی است. در این کارگروه هم فیلتر‌هایی را در نظر گرفته ایم. تنها باشگاهی می‌تواند بازیکن خارجی جذب کند که هیچگونه بدهی‌ای در کمیته تعیین وضعیت نداشته باشد. ضمن اینکه باید مستندات و تضمین‌هایی ارائه بدهد که طبق آن به میزان رقم قرارداد پیشنهادی اش یا رقم قرارداد منعقد شده با آن بازیکن خارجی، از عهده پرداخت این مبلغ برمی آید. با این تصمیم می‌خواهیم از تکرار مشکلاتی که باشگاه‌ها در سال‌های اخیر با آن درگیر بوده اند، پیشگیری کنیم.

باشگاه‌ها به جای افزایش بدهی هایشان از طریق جذب بازیکن‌های خارجی سراغ بازیکنان داخلی با کیفیت بروند

او افزود: اگر این ۲ شرط و همچنین بهره آن بازیکن از استاندارد‌های کلی و لازم برای بازی در لیگ برتر احراز شود، باشگاه می‌تواند با آن بازیکن قرارداد ببندد. البته منظور ما از شرایط فنی این نیست که وضعیت بازیکن از این لحاظ باید مورد تائید کارگروه قرار بگیرد بلکه او باید تعداد معینی بازی ملی، بازی در سطح اول کشور خودش یا ... داشته باشد. در واقع با این اقدام نمی‌خواهیم بازیکنان سطح پایین خارجی و نفراتی که نمونه‌های بسیار بهتری از آن‌ها در فوتبال ایران با ارقام بسیار پایین‌تر وجود دارد، از سوی تیم‌های کشورمان جذب شوند. توصیه می‌کنیم وقتی در فوتبال ایران بازیکنان داخلی و باکیفیتی حضور دارند که باشگاه‌ها می‌توانند با پرداخت ارقام پایین‌تر آن‌ها را جذب کنند.

رسیدگی به پرونده افرادی که به AFC مراجعه می‌کنند از عهده کمیته تعیین وضعیت خارج است

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره مراجعه برخی از طلبکاران به AFC برای دریافت مطالباتشان گفت: طلبکارانی که به AFC مراجعه می‌کنند رسیدگی به پرونده شان از عهده کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران خارج است و اگر آن‌ها رای قطعی بگیرند ما هم مجبور به تبعیت از این احکام هستیم.


بیشتر بخوانید:

نورشرق: برخی باشگاه‌های لیگ برتری برای تسویه بدهی هایشان اقدام نکرده اند/ از مواضع کمیته وضعیت عقب نشینی نمی‌کنیم

نورشرق: باشگاه‌های بدهکار می‌توانند در لیگ برتر شرکت کنند، اما قرارداد بازیکنان جدید آن‌ها ثبت نمی‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار