فارس میزبان بیست و دومین جشنواره قصه گویی/معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: قصه و قصه گویی به حاشیه رفته است

بیست و دومین جشنواره قصه گویی در مرحله استانی و منطقه‌ای در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با بیان اینکه بیست و دومین جشنواره قصه گویی در مرحله استانی و منطقه‌ای در شیراز برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله استانی در مهر ماه و منطقه‌ای در آذر ماه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: از جمله اهداف بیست و دومین جشنواره قصه گویی در استان فارس، توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و ایجاد فضای مناسب برای تجربیات فی ما بین افرادی که در قصه گویی شرکت می‌کنند، احیای سنت قصه گویی و انتقال میراث فرهنگی، اشتراک گذاشتن فرهنگ و آداب و رسوم و آنچه در قصه‌های کهن وجود دارد به وسیله قصه گویان ایرانی و بین المللی است.

زهرا افتخاری ادامه داد: در جهت ترویج و تبیین روش‌های نوین قصه گویی فعالیت‌هایی انجام و کارگاه‌هایی برگزار شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس افزود: در جشنواره منطقه‌ای ۶ استان به مدت ۳ روز میهمان فارس هستند.

فارس میزبان بیست و دومین جشنواره قصه گویی/معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: قصه و قصه گویی به حاشیه رفته است

او بیان کرد: در حال برگزاری جلساتی با سازمان‌ها و اداره‌های مختلف از جمله شهرداری، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، حوزه هنری، علوم پزشکی، حفاظت محیط زیست، بهزیستی و نهاد‌های مرتبط با فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم تا قصه گویان بیشتری را به این جشنواره دعوت کنیم.

زهرا افتخاری اضافه کرد: این جشنواره در ۳ گروه «دختران و پسران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ و مادربزرگ ها» برگزار می‌شود، و آن‌ها می‌توانند در قالب قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و قصه گویی صحنه‌ای شرکت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با بیان اینکه شعار این جشنواره آینده ساختنی است، ادامه داد: موضوعات این جشنواره غم‌ها، شادی و تجربیات و لحظات پندآموز زندگی، قصه‌هایی که در متون کهن و کتاب‌های کانون پرورش فکری و دیگر کتاب‌ها وجود دارد در قالب فیلم ۹۰ ثانیه‌ای است.

او با بیان اینکه آدرس کانون پرورش فکری کودکان KANOONFEST.IR است، گفت: تاکنون ۳۵۰ نفر نام نویسی و قصه‌های خود را بارگذاری کرده اند و هر ثبت نام کننده دارای یک کد رهگیری است که می‌تواند هم در ثبت نام و هم در بارگذاری از آن کد استفاده کند.

زهرا افتخاری با بیان اینکه زمان ارسال آثار تا ۱۷ شهریور و برای قصه گویان کتابخانه ای تا آخر شهریور ماه است، تصریح کرد: ۵ نفر به مرحله استانی و منطقه‌ای راه می‌یابند.

سعید رضا کامرانی معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی اصلی قصه گویی در کشور است.

او ادامه داد: استان فارس به عنوان میزبان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی انتخاب شده و در این جشنواره استان‌های خوزستان، اصفهان، بوشهر، چهار محال و بختیاری و فارس شرکت دارند.

فارس میزبان بیست و دومین جشنواره قصه گویی/معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس: قصه و قصه گویی به حاشیه رفته است

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس  با بیان این که قصه و قصه گویی به حاشیه رفته است، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین متولی قصه و قصه گویی در پی این است که قصه را احیا و وارد اجتماع، خانواده‌ها و مراکز فرهنگی و هنری کند.

او اضافه کرد: قصه گویی از قالب‌های مهم و تاثیرگذاری است که امروز به عنوان یک رسانه در دنیا مطرح است که ما از آن کمتر از آن برده ایم و با برگزاری این گونه جشنواره‌ها می‌توانیم قصه گویی و قصه را وارد خانه‌ها کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تصریح کرد: امروز قصه تنها به عنوان یک وسیله سرگرم کننده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بسیاری از مسائلی که در آینده به حقیقت می‌پیوندد در قالب همین داستان‌ها است و معلم ها، مربیان و پدر‌ها و مادر‌ها بیشتر از این قالب هنری استفاده کنند.

کامرانی اضافه کرد: قصه و قصه گویی یک رسانه موثر است که با بهره برداری از آن می‌توانیم در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزایی داشته باشیم.

انتهای پیام/چ

بیست و دومین جشنواره قصه گویی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار