جشنواره قنات، زیره و انگور جوپار برگزار می‌شود

نخستین جشنواره قنات، زیره و انگور جوپار ۲۴ و ۲۵ مرداد جاری به منظور معرفی هر چه بیشتر محصولات و قنات‌های این باغ شهر زیبا برگزار می‌شود.

رضا شهیدی زندی دبیر برگزاری جشنواره و رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی جوپار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: نخستین جشنواره قنات، زیره و انگور جوپار ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه سال جاری به منظور معرفی هر چه بیشتر محصولات و قنات‌های این باغ شهر زیبا برگزار می‌شود.

او افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره از ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۲۴ مرداد جاری با حضور مسئولان استانی و محلی در ورودی شهر جوپار، ابتدای بلوار امام، جنب پمپ بنزین در مجموعه رفاهی حاج غلامرضا مولایی برگزار می‌شود.

شهیدی زندی تصریح کرد: روز جمعه نیز این جشنواره از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

او بیان داشت: قنات گوهر ریز جوپار به عنوان یکی از معروفترین قنات‌های دنیا و جزو پنج قنات معتبر کشورست که ثبت سازمان جهانی یونسکو شده و از سرچشمه تا مظهر آب کوتاهترین مسیر را دارا است.

شهیدی زندی گفت: این جشنواره برای آشنایی هر چه بیشتر مردم استان با این قنات، انگور جوپار و زیره کوه‌های جوپار که توسط متخصصان و محققان به عنوان یکی از معروفترین و مرغوب‌ترین زیره‌های دنیا است، برگزار می‌شود.

او افزود: در گذشته نه چندان دور، شهر جوپار بالغ بر چهارصد باغ انگور داشته است که دکتر باستانی پاریزی در کتاب تاریخ و جغرافیای کرمان نیز به این موضوع از زبان احمدعلی خان وزیری جغرافیا نویس دوره قاجاریه اشاره کرده است.

دبیر جشنواره و رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی جوپار تصریح کرد: در حقیقت این جشنواره به منظور دلگرمی باغداران منطقه، انجام کار‌های فرهنگی در دهه امامت و کرامت، ایجاد شور و نشاط و شادی بین مردم، شناساندن ورزش‌های سنتی و اصیل بومی و محلی، ایجاد رقابت‌های سالم بین جوانان و شناساندن صنایع دستی و غذا‌های سنتی منطقه به مردم استان در فاصله عید تا عید برگزار می‌شود.

شهیدی زندی بیان داشت: این جشنواره پس از انجام ورزش عصرگاهی توسط گروه نشاط و سلامت کرمان به صورت رسمی همراه با افتتاحیه و مراسم شاد، موسیقی، سخنرانی متخصصان قنات، زیره و انگور و برپایی نمایشگاه و غرفه‌های غذا‌های سنتی، زیره، انگور و صنایع دستی روز پنجشنبه آغاز و عصر جمعه با اتمام مسابقات ورزشی بومی و محلی بین ورزشکاران آقایان و بانوان بخش‌های شهرستان کرمان و اهدای حکم و مدال و جوایز ورزشکاران رشته‌های «طناب کشی، ماچلوس، هفت سنگ مهارتی و دارت» پایان می‌یابد.

او گفت: این جشنواره توسط هیئت بومی و محلی جوپار و کرمان و همکاری شهرداری، شورای اسلامی و اداره ورزش و جوانان جوپار و مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان، شرکت زمرد خطه کویر و املاک جوپارستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام /ب

برگزاری جشنواره قنات، زیره و انگور در جوپار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.