بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب سی سخت به زودی

تصفیه خانه شهرسی سخت تا یک ماه آینده وارد مدار بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج فیض اله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب این استان با تشریح دلیل تاخیر ۶ ماهه در بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت، گفت: طبق برنامه‌های پیش بینی شده طرح تصفیه خانه فاضلاب این شهر باید تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسید که بنا به دلایل مختلف از جمله معارض اجتماعی و محدودیت‌های مالی با تاخیر روبه رو شده است.
 
فیض اله پاسره با اشاره به اینکه این تصفیه خانه برای افق ۱۴۱۵ طراحی شده است، افزود: با تلاش‌ کارکنان این اداره تا یک ماه آینده این تصفیه خانه وارد مدار بهر داری می‌شود.
 
او با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آب، ایجاد سیستم‌های تصفیه فاضلاب را به یک ضرورت تبدیل کرده است،ادامه داد: با ایجاد سیستم‌های تصفیه فاضلاب ،منابع با ارزش آب زیرزمینی ازخطر آلودگی حفظ می شود و از طرفی آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت از این طریق و بدون برداشت از سفره‌های آبی تامین می‌شود.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با تشریح مزیت‌های فنی ویژه این طرح ادامه داد:در اجرای تصفیه خانه فاضلاب سی‌سخت از مدرن‌ترین پکیج تصفیه‌خانه استفاده شده است.
 
پاسره به آخرین اقدامات اجرایی در این طرح اشاره کرد و گفت: اجرای ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با تاسیسات لازم، سوله و محوطه در حال تکمیل، اجرای پکیج فرایند شامل آشغال گیر، دانه گیر، متعادل سازی، واحد غیر هوازی و هوازی، حوض ته نشینی، گندزدایی و فیلتر‌های تحت فشار برای تصفیه‌ بیشتر پساب انجام شده است.
 
انتهای پیام/ط
 

تصفیه خانه شهر سی سخت تا یک ماه آینده بهره برداری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.