سردار کریمی:

جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن مولفه‌های قدرت و نصرت الهی، در اوج اقتدار قرار دارد.

کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گرد همایی اصحاب رسانه با موضوع کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در سالن بنیاد کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار گردید.

سردار کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این گردهمایی با بیان اینکه تمدن اسلامی بزرگترین آرمان جمهوری اسلامی است گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی علی رغم همه‌ی مشکلات و چالش ها، در اوج اقتدار قرار دارد و ما برای اثبات این اقتدار به عناصر بیانگر اقتدار مراجعه می‌کنیم.

او ادامه داد: مولفه‌هایی برای اثبات قدرت وجود دارد از جمله سرزمین، جمعیت، صنعت و تکنولوژی و... و ممکن است کشور‌هایی این مولفه‌های قدرت را داشته باشند، اما اقتدار نداشته باشند، اما جمهوری اسلامی با همه‌ی مشکلاتی که در ۴۰ سال گذشته وجود داشته است اکنون در اوج اقتدار قرار دارد.

سردار کریمی یکی از مولفه‌های اقتدار را رهبری بزرگ برمیشمرد و می‌گوید: بنابر اعتراف دشمن که بیان کرده اند‌ای کاش ما رهبری مانند رهبر انقلاب اسلامی ایران داشتیم و آن‌ها آرزوی چنین رهبری را دارند.

او افزود: از دیدگاه دینی و انقلابی در قرآن اشاره شده است که رهبری بزرگ یک موهبت الهی است. رهبری که با حکمت و درایت کار خود را پیش میبرد و مبتنی بر ارزش‌های الهی است و کسانی که در موضع تصمیم گیری کشور هستند بهتر متوجه میشوند که تصمیمات رهبری بسیار با اهمیت است.

او درباره دومین مولفه اقتدار که آرمان‌های بزرگ است بیان کرد: امت اسلامی ما آرمان‌های بزرگی در پیش رو دارند که تمدن اسلامی بزرگترین آرمان این امت است. تمدنی که از حضرت آدم شروع شده و تا الان ادامه دارد و قرار است توسط منجی عالم بشریت تکمیل شود.

او سومین مولفه‌ی اقتدار را ملت بزرگ دانست و افزود: در وصف ملت ما در زمانی که امام خمینی (ره) حضور داشتند این ملت را از مردم صدر اسلام بهتر دانستند، زیرا از حمایت‌های مردم بوده است که حضرت امام موفق شدند بعد از قرن‌ها حکومت اسلامی را تشکبل بدهند و در این مسیر حرکت کنند که این نشانگر عملکرد ملت بزرگ کشور است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اگر همراهی مردم با نظام نباشد بسیاری از این مشکلات که پیش رو هست میتواند یک حکومت را ساقط کند.

او گفت: دشمن بزرگ آخرین مولفه اقتدار است و یکی از علامت‌های اقتدار ما داشتن دشمن بزرگ است و از دیدگاه قرآنی، دشمن بزرگ یک موهبت است و ترسی ندارد، زیرا اگر دشمن بزرگی نداشته باشی آنگاه انگیزه‌ای برای حرکت نخواهی داشت.

نصرت الهی، رمز پیروزی جامعه اسلامی

او مولفه‌های اقتدار را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: رمز پیروزی جامعه ما در کنار مولفه‌های اقتدار، نصرت الهی است و سنت الهی در این است از گذر سختی‌ها به آرامش برسیم و اگر امت بخواهد به سلامت و آرامش برسد باید از سختی‌ها و مشکلات گذر کند.

او ادامه داد: در گذر از سختی‌ها اگر ملتی با اخلاص در نیت و تقدا در عمل حرکت کرد حتما نصرت الهی شامل حال آن ملت می‌شود و این نصرت الهی در ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران بار‌ها شامل حال امت اسلامی ما شده است.

او تصریح کرد: امت اسلامی ما قدرت و مولفه‌های اقتدار را دارد و با عملکرد خودشان و پیروزی‌ها در میدان‌های مختلف و نصرت الهی، ما در اوج اقتدار قرار داریم.

تحریم اقتصادی دشمن یک فرصت است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ما در بیرون از مرز‌های کشور همه‌ی راهبرد‌های دشمن را شکست دادیم و رجز خوانی دشمن در منطقه با برخورد‌هایی که شد هیچ سرانجامی نداشته است و راه بیرون رفت از مشکلاتی که وجود دارد مخصوصا مشکلات اقتصادی در کشور این است که بیانات مقام معظم رهبری را از جمله اقتصاد مقاومتی، تکیه به داشته‌های درون و بکارگیری از نیروی جوان تحصیل کرده و باهوش است.

او ادامه داد: از حیث منابع هیچ چیزی کم نداریم و نگاه عمیق به نیرو‌های درونی و انسجام ملی و حرکت رو به جلو میخواهد تا از این چالش‌هایی که برای ما درست کرده اند به سلامت گذر کنیم و این ملت همیشه نشان داده است که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و تحریم اقتصادی دشمن یک فرصت است.

او اظهار کرد: در بحث صنایع نظامی ما کمترین امکانات را در دوران ۸ سال دفاع مقدس در مقایسه با دشمنان داشته ایم، ولی الان به دلیل تکیه به داشته‌های خودمان و با فرصت قرار دادن تحریم‌ها توانستیم به قدرت بازدارندگی برسیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.