آزادی خواه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به وضوح با مردم ایران دشمنی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تصویب طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، حکایت از دشمنی این کشور با مردم ایران دارد.

آمریکا به وضوح با مردم ایران دشمنی دارداحد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تصویب طرحی برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در لوکزامبورگ به بهانه غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه بیروت، گفت: در موارد این چنینی که اقدام قضایی بین دو کشور اتفاق بیفتد، دادگاه لاهه باید اظهار نظر و حکمی صادر کند.

او افزود: آمریکایی‌ها همواره با بی توجهی به قوانین بین المللی دست به چنین اقدامات ناشیانه و ظالمانه‌ای می‌زنند. به عنوان مثال آنها از ابتدای انقلاب بار‌ها دارایی‌های جمهوری اسلامی را به بهانه‌های مختلف مصادره کردند.

آزادی خواه تصریح کرد: این اقدام آمریکا خلاف تصور عده‌ای است که می‌گویند آنها با دولت ایران مشکل دارند، این اقدامات به وضوح نشان از دشمنی آمریکا با ملت ایران دارد، چرا که این دارایی‌ها متعلق به مردم ایران است پس مصادره کردن آن‌ها حکایت از دشمنی با ایران دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: از دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی و حقوقی بین المللی انتظار داریم به این گونه اقدامات آمریکا واکنش نشان دهند و مانع از آن شوند که آمریکایی‌ها با قلدری اموال دیگر کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران را مصادره کند.


بیشتر بخوانید: تصویب طرح آمریکا برای مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، دزدی اموال ملت است/ می‌توانیم از طریق مراجع بین المللی اقدام قضایی انجام دهیم


انتهای پیام/

آمریکا با قلدری اموال کشور‌ها را مصادره می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار