مجوز ورود موقت کالا از کشور‌های ثالث از گام‌های اساسی توسعه اقتصادی آذربایجان غربی است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: رویه گمرکی (آ. ت. آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشور‌های ثالث با تضمین اتاق بازرگانی از گام‌های اساسی توسعه اقتصادی استان است.

مجوز ورود موقت کالا از کشور‌های ثالث از گام‌های اساسی توسعه اقتصادی استان آذربایجان غربی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در سمینار تخصصی ورود موقت کالا تحت کنوانسیون گمرکی (آ. ت. آ) که در محل آمفی تئاتر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد، با تبریک فراهم شدن زیرساخت‌های صدور مجوز ورود موقت کالا تحت کنوانسیون گمرکی (آ. ت. آ) به ظرفیت‌ها و شاخص‌های استان در توسعه اقتصادی به عنوان دروازه ورودی اروپا و شاهراه‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه و درنتیجه ظرفیت‌های حمل و نقل اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه رسمی از کل ۲۳ پایانه رسمی کشور حدود یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور را به خود اختصاص داده است و ۹۶۷ کیلومتر مرزی زمینی و آبی با کشور‌های همسایه دارد..

ارسلان شکری با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در مرز رسمی و زمینی بازرگان است و تمامی کریدور‌های مهم بین المللی من جمله راه ابریشم، تراسکا، آلتید از این استان میگذرد، گفت: پایانه مرزی بازرگان رتبه سوم ترانزیت را در کشور داراست و بعد از استان‌های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی رتبه چهارم بیشترین شرکت‌های بین المللی کالا و مسافر را با ۳۳ شرکت داراست و بیش از ۹۰۰ شرکت نیز در پایانه‌های مرزی بازرگان و تمرچین استان به صورت نمایندگی فعالیت دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استان آذربایجان غربی از ظرفیت‌های بزرگ لجستیکی و ترانزیتی محسوب می‌شود، گفت: لازم است مسیر‌های تجارت به ویژه تجارت بین الملل و بازاریابی و دست یابی به بازار‌های جهانی برای فعالین اقتصادی منطقه بیش از پیش تسهیل گردد.

او گفت: تسریع در مراودات اقتصادی و تشریفات گمرکی با سیو زمان و پول میتواند از شاخص‌های مهم ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی جهت حضور در بازار‌های بین المللی و ارائه نمونه‌های تجاری و محصولاتشان باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: پیاده سازی رویه گمرکی (آ. ت. آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشور‌های ثالث با تضمین اتاق بازرگانی از گام‌های اساسی که برداشته شده است و این مجوز می‌تواند با توسعه تجارت بین الملل موجب رونق کسب و کار به ویژه در بحث‌های حمل و نقل و لجستیک و ترانزیتی شود.

 شکری اظهار کرد: راه اندازی سیستم (آ. ت. آ) و اجرای آن در استان به عنوان تسهیل کننده امر بازاریابی و تبادل اطلاعات اقتصادی به همراه سایر کنوانسیون‌ها و تفاهم نامه‌های بین المللی میتواند پیش زمینه و زیرساختی برای توسعه لجستیک استان باشد و تسهیلات لازم را از نظر مقررات بین المللی برای ایجاد نمایشگاه‌های دایمی بخصوص در مناطق آزاد تجاری و ویژه و فراتر از آن دهکده‌های لجستیک ترکیبی در استان فراهم نماید.

این مقام مسئول در پایان با ارائه پیشنهاداتی همراهی و همکاری گمرک استان با شرکت‌های حمل و نقل و فعالین اقتصادی و وارد کنندگان و صادر کنندگان در جهت اجرای هر چه بهتر سیستم، ایجاد میز حمل و نقل و لجستیک در اتاق بازرگانی و بازنگری در طرح توسعه و آمایش استان با رویکرد و نقش حمل و نقل و به تبع آن لجستیک بعنوان اولویت‌های اول و حائز اهمیت استان و تلاش در ایجاد دهکده لجستیک در استان را خواستار شد.

انتهای پیام/م
 

برگزاری سمینار تخصصی (آ.ت.آ)

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.