چین: آمریکا از مداخله در امور هنگ‌کنگ دست بردارد

پکن با بیان این که مسئله هنگ‌کنگ منحصرا در حوزه امور داخلی چین قرار دارد، از آمریکا خواست تا از مداخله در امور این منطقه دست بردارد.

چین: آمریکا از مداخله در امور هنگ کنگ دست برداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین در واکنش به ادعا‌های مطرح شده از سوی رئیس جمهور آمریکا، از این کشور خواست تا مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف نماید.

وزارت خارجه چین اعلام کرد مسئله هنگ کنگ منحصرا در حوزه امور داخلی این کشور قرار دارد. چین همچنین آمریکا را ترغیب به توقف مداخله در امور هنگ کنگ کرد. بیانیه وزارت خارجه چین در واکنش به ادعا‌های مطرح شده از سوی دونالد ترامپ درباره اعزام نیرو‌های نظامی چین به مرز‌های هنگ کنگ منتشر شد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: نیرو‌های اطلاعاتی ما خبر دادند که دولت چین در حال اعزام نیرو‌های نظامی خود به مرز هنگ کنگ است. همه باید آرام و ایمن باشند!

وزارت خارجه چین آمریکا را متهم به ایجاد هرج و مرج در منطقه هنگ کنگ کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا مداخله خود در اعتراضات خشونت آمیز در هنگ کنگ را رد می‌کند. اما اظهارات اعضای کنگره آمریکا شواهد تازه و قدرتمندی را درباره اقدامات مداخله آمیز این کشور در اختیار دنیا قرار می‌دهد.

چین هفته پیش نیز از انگلیس خواست تا از مداخله در امور داخلی این کشور دست بردارد. هنگ کنگ در گذشته از مستعمرات انگلیس بود و در سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت چین درآمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار