توزیع بیش از ۳۱ هزار ماسک در شهرهای طوفان زده سیستان/ نیرو‌های امدادی در آماده باش کامل قرار دارند

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از توزیع ۳۱ هزار و ۸۰۰ ماسک در شهرهای طوفان زده سیستان در پی تداوم طوفان و گرد و غبار شدید در منطقه خبرداد.

توزیع بیش از ۳۱ هزار ماسک در شهرهای طوفان زده سیستان/ نیرو‌های امدادی در آماده باش کامل قرار دارندراشکی؛ مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از روز گذشته تاکنون با توجه به تداوم طوفان و گرد و غبار شدید در منطقه سیستان ، ۳۱ هزار و ۸۰۰ ماسک در ۱۲ روستای شهرستان‌های زابل، زهک، هامون و نیمروز با همکاری  ۸ تیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر در بین مردم طوفان زده توزیع شده است.

راشکی افزود:نیرو‌های هلال احمر در تمامی شهرستان‌های شمال استان درحالت  آماده باش قرار دارند و کار خدمت رسانی  بین مردم طوفان زده را بر عهده دارند.

به گفته رئیس اداره هواشناسی زابل صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

او ادامه داد: این توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز ۲۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۶ برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه‌های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می‌رود.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه با توجه به پیش بینی شرایط توسط هواشناسی مدیریت بحران ادارات پنج شهرستان شمالی استان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گردوخاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده‌های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

عابدی تصریح کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داده است.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار