ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف رانندگی در محور‌های مواصلاتی اردبیل

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

علی سلطانی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه تخلفات رانندگی توسط ۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف احصا می‌شود گفت: در چهارماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۷۲ مورد محاسبه شده و از این تعداد ۹ هزارو ۹۰۲ مورد به پلیس راه جهت اعمال قانون ارسال شده است.

او با بیان این‌که ایمنی راه‌ها به عنوان یک اصل مهم در حفظ جان و مال انسان‌ها همواره اهمیت دارد و سرلوحه اقدامات و برنامه‌های این اداره کل است افزود: در بررسی علل و عوامل تصادفات، بالاخص تصادفات اخیر در محور‌های شمالی استان درصد بسیار بالایی ریشه در نقش عامل انسانی و تخلفات رانندگان دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز را مربوط به محور‌های اردبیل آستارا و اردبیل مشکین شهر دانست و افزود: در چهارماه نخست امسال به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در محور مشکین شهر- اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

سلطانی گفت: در وضعیتی که میانگین سرعت ثبت شده در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل ۷۰ کیلومتر بر ساعت است، میانگین تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده در دو محور یاد شده ۸۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

او بیان کرد: برای کاهش تصادفات درکنار عوامل بازدارنده، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در رانندگی و رعایت قوانین بسیار ضروری است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات اخیر شمال استان سبقت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است تصریح کرد: با وجود افزایش تردد در جاده‌ها، ناهنجاری رفتاری برخی رانندگان متناسب با این وضعیت نیست و همین مسأله سبب شده است با وجود هزینه‌های زیاد در حوزه ایمنی و هوشمندسازی راه‌ها باز هم شاهد تصادفات مختلف باشیم.

سلطانی تصریح کرد: با توجه به این‌که محور سه‌راهی مشکین شهر به پارس‌آباد جزء محور‌های اصلی استان است و تردد در این محور به صورت دو طرفه صورت می‌پذیرد، طبق آیین‌نامه طرح هندسی راه‌های ایران حداکثر سرعت مجاز محور در روز ۹۵ و در شب ۸۵ کیلومتر در ساعت است.

او رعایت مشخصات فنی راه از قبیل شیب طولی، شیب عرضی، عرض راه و شعاع قوس در اکثر محور‌های مواصلاتی استان را خاطرنشان کرد و گفت: هرگونه ساخت، توسعه و ارتقای مشخصات محور و تبدیل از راه اصلی به بزرگراه جزء وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان است و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان صرفاً وظیفه نگهداری راه را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح

نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در رانندگی ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.