تردد روزانه شش هزار زائر از مرز مهران

رئیس اتاق بازرگانی,صنایع و معادن و کشاورزی ایلام از تردد روزانه شش هزار زائر از مرز مهران خبر داد

تردد روزانه شش هزار زائر از مرز مهران

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی,صنایع و معادن و کشاورزی ایلام گفت: بیشترین مرز مشترک با کشور عراق در استان ایلام قرار دارد و اکنون بیشترین میزان تردد مسافر به ویژه در ایام اربعین نیز در این استان صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از آنجایی که چند سال است راه اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در دستور کار مسوولان قرار دارد و زیرساخت‌های این دو بازارچه نیز تا حدودی فراهم شده است و با توجه به موافقت هیات دولت برای راه اندازی بازارچه چیلات باید تلاش کنیم که توافقات به عمل آمده با طرف‌های عراقی در خصوص این بازارچه‌ها عملیاتی شود.

او به تشکیل یک کارگروه برای پیگیری توافقات نشست‌های مشترک دو کشور در خصوص بازارچه‌های مرزی ایلام با کشور عراق شد و گفت: باید تلاش کنیم که این بازارچه‌ها در استان راه اندازی شود.

فروتن گفت: ما تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زیر ساخت‌های این بازارچه‌ها بکار گرفته ایم که جا دارد پیگیری کنیم تا طرف عراقی هم پای کار بیاید.

او افزود: در دیدار اخیر تجار و بازرگانان عراقی اعلام آمادگی کردند که در استان سرمایه گذاری کنند و قرار شد که پیگیری جدی از سوی آنان با دولت مرکزی عراق صورت گیرد تا این بازارچه‌ها و تفاهم نامه‌های مشترک به سرانجام برسد.

رئیس اتاق بازرگانی,صنایع و معادن و کشاورزی ایلام تاکید کرد: تداوم فعالیت‌های تجاری و بازرگانی با کشور عراق علاوه بر رونق اقتصادی موجب پایداری ارتباط با کشور عراق و ایجاد امنیت در این منطقه می‌شود.

استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بوده و روزانه شش هزاز زائر و یک هزار کامیون کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق تردد می‌کنند.

انتهای پیام/غ

تردد بیشترین مسافر در ایام اربعین در استان ایلام

برچسب ها: مهران ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.