مدیرکل راه وشهرسازی ایلام:

پیشرفت فیریکی تونل کبیرکوه ایلام به ۶۵ درصد رسیده است

مدیرکل راه وشهرسازی ایلام گفت: تونل کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر-آبدانان در جنوب استان ایلام ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت فیریکی تونل کبیرکوه ایلام به ۶۵ درصد رسیده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی اصغر کاظمی گفت: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین طرح‌های تونلی و دومین تونل جاده‌ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کار‌های مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

وی افزود: احداث تونل کبیرکوه که از مطالبات مردم شهرستان‌های حوزه جنوبی استان، ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند.

کاظمی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه راهسازی هم اکنون به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: تونل کبیرکوه با عرض ۱۲ متر و ارتفاع هشت متر است و پنج هزار و ۳۰۰ متر از تونل شش هزار و ۳۰۰ متری کبیرکوه حفر شده است.

کاظمی اظهار کرد: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌سازد.

انتهای پیام/اس

وضعیت تونل کبیرکوه ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.