یورونیوز: تلاش واشنگتن برای توقیف گریس ۱ به نفع آمریکا

واشنگتن با طرح ادعاهایی درخواست کرده است که نفتکش گریس ۱ به نفع آمریکا توقیف شود.

یورونیوز: تلاش واشنگتن برای توقیف گریس ۱ به نفع آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام رسمی جبل الطارق به یورونیوز گفته است که واشنگتن می‌خواهد نفتکش حامل محموله ایرانی گریس۱ به نفع آمریکا توقیف شود.

دادگاه عالی جبل الطارق که قرار بود صبح امروز درباره ادامه یا عدم ادامه توقیف این نفتکش تصمیم بگیرد تا ساعاتی دیگر در خصوص درخواست رسمی آمریکا رای خود را صادر خواهد کرد.

دولت محلی جبل الطارق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا طی دادخواستی خواستار ادامه توقیف گریس۱ شده است. وزارت دادگستری آمریکا طی درخواستی اتهام‌های جدیدی را در این رابطه مطرح کرده است.»

ساعاتی پیش همزمان با انتشار خبر‌هایی مبنی بر احتمال آزادی نفت‌کش توقیف‌شده «گریس-۱» در جبل‌الطارق، رویترز به نقل از برخی منابع از درخواست وزارت دادگستری آمریکا به دولت جبل‌الطارق برای تمدید توقیف این نفت‌کش خبر داد.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرد این نفتکش از نظر فنی امکان پهلو گرفتن در بندری (در سوریه) که انگلیس به آن اشاره می‌کند، نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار