کلنگ زنی عملیات اجرایی انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند

عملیات اجرایی انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  اردکانیان ، وزیر نیرو در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح با اشاره به اینکه با حفر ۷ حلقه چاه، ۶۰ کیلومتر خط لوله و ایستگاه پمپاژآن مشکل آب بیرجند برای میان مدت رفع خواهد شد، گفت: برای بلند مدت از مدتی قبل با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مطالعاتی را آغاز کرده ایم.

او افزود: در این راستا تهیه و اجرای طرح‌های سازگار با کم آبی و تخصیص آب دریا به همراه نمک زدایی و بعد از آن انتقال به خراسان جنوبی در برنامه داریم.

اردکانیان گفت: تهیه و اجرای طرح‌های سازگار با کم آبی برای خراسان جنوبی آماده شده و هفته آینده مرحله نهایی آن در کارگروه ملی به تصویب خواهد رسید و براساس آن سالانه ۱۳۰ میلیون متر مکعب برداشت اضافه از منابع آب استان کنترل خواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص مطالعات لازم برای انتقال آب از دریا به خراسان جنوبی افزود: این طرح نهایی شده و خوشبختانه وزارت نیرو در آستانه تخصیص آب در طرح بزرگ نمک زدایی و انتقال آب دریا برای افق ۱۴۲۵ است که نیاز‌های بلند مدت آب استان را تامین خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه این دو طرح همراه و مکمل هم هستند گفت:اجرای این طرح‌ها موجب مدیریت مصرف، اصلاح روش استفاده از آب در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی و سرمایه گذاری برای تامین آب شرب می‌شود.

اردکانیان گفت: تخصیص آب شیرین از طریق نمک زدایی آب دریا برای خراسان جنوبی بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون متر مکعب محدوده ایست که مشخص شده که در بخش آشامیدنی سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب اختصاص می‌یابد و بقیه برای رفع نیاز‌های صنعتی و کشاورزی خواهد بود.

بازدید از تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر بیرجند از دیگر برنامه‌های عصر امروز وزیر نیرو بود.

انتهای پیام/ک

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار