یادداشت محمد ایمانی درباره نفتکش ایرانی؛

انگلیس باخت ، بد هم باخت +عکس

محمد ایمانی تحلیلی خواندنی درباره رفع توقیف نفتکش ایرانی در کانال اش منتشر کرد.

انگلیس باخت ، بد هم باخت  +عکس

به گزارش خبرنگارحوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته مقامات دولت جبل الطارق اعلام کرده‌اند که ابر نفتکش ایرانی گریس- ۱  که  به صورت مغرضانه و غیرقانونی از سوی کشور انگلیس توقیف شده بود، برخلاف درخواست‌های مکرر آمریکا و ممانعت از آزادی این نفتکش ایرانی، رفع توقیف  و آزاد می‌شود.

محمد ایمانی تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار مطرح کشورمان در واکنش به رفع توقیف نفتکش ایرانی گریس_1 توسط دولت استعمارگر انگلیس ، یادداشتی خواندنی در کانال تلگرامی اش  منتشر کرد . در متن کامل این یادداشت آمده است:

«انگلیس باخت.
بقیه حرف‌ها باد هواست

انگلیس در بازی خود خواسته "توقیف نفتکش ها"، از سوی ایران تحقیر شد. چنان که در دنیا به طعنه و تمسخر گفتند امپراتور سابق اقیانوس ها، اکنون به #بریتانیای_صغیر تبدیل شده است.
دزدان دریایی ملکه مانند راهزنان عمل کردند. انگلیسی‌ها در حالی که طبق توافق بین المللی برجام متعهد به مقابله با تحریم‌های نفتی ایران بودند، نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کردند، اما امروز که مجبور شدند پس از تحمل هفت و حقارت، ان را آزاد کنند، سعی کردند لباس حقوقی به ماجرا بپوشانند و مسئولیت کار را به گردن دولت محلی جبل الطارق که مستعمره اشغالی خود آنهاست، بیندازند
طرف حساب ایران، مقامات محلی جبل الطارق نیست که ادعا کنند "ایران به صورت مکتوب اطمینان داد مقصد کشتی، یک مجموعه تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا [سوریه]نیست". تحریم‌های اروپا، فقط می‌تواند برای اعضای اتحادیه اروپا معتبر باشد و اعتبار دیگری ندارد.
چنان حرف‌ها و ادعا‌هایی باد هواست. کسی نه در اروپا و نه در داخل ایران نمی‌تواند برای صادرات و فروش نفت ایران محدودیتی اعمال کند یا به رسمیت بشناسد. ان ادعا هم برای کاستن از حجم تحقیر شدگی انگلیس و تشکیک در عظمت پیروزی ایران در یک زور آزمایی کم سابقه است.
کشتی‌های انگلیسی اکنون قریب چهل روز است با هول و هراس از تنگه هرمز عبور می‌کنند، بلکه مالکان خیلی از آن‌ها تا مدت‌ها ترجیح دادند از این تنگه عبور نکنند چرا که دیدند ناوگان جنگی انگلیس چه قدر در مقابل قدرت نمایی نیروی دریایی سپاه پاسداران بی بخار بود.
در این مدت، هزینه بیمه کشتی‌های انگلیسی عازم خلیج فارس چند برابر شد و بسیاری از شرکت‌های انگلیسی مجبور شدند برای امنیت، پرچم کشور‌های دیگر را جای پرچم انگلیس، روی کشتی‌ها و نفتکش‌های خود نصب کنند.
انگلیس نمی‌توانست انتهای این مسیر ادامه دار و و پر خسارت را باز بگذارد و مجبور شد از خبط بزرگ خود عقب نشینی کند. بی تردید، ایران پس از این هم به هر کشور و به هر میزان که آزاده کند، نفت خواهد فروخت و انگلیس دیگر غلط مشابهی را تکرار نخواهد نکرد؛ چرا که بسیاری از منافع راهبردی اش در تنگه هرمز و حیثیت لگد مالش، همچنان زیر پنجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
انگلیس باخت، به شکلی تحقیر آمیز هم باخت. بقیه توجیه‌ها باد هواست. حکایت انگلیس، حکایت نوچه کتک خورده و لت و پار شده فیلم قیصر است؛ "چشام باز کردم دیدم مریض‌خونه ام. حالا ما به همه گفتیم زدیم، شمام بگین زده، آره، خوبیت نداره. واردی که! ".»

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.