عرضه مدل‌های میان‌رده هوآوی با سیستم عامل Harmony OS

هوآوی برنامه دارد تا پایان سال ۲۰۱۹، طرح جایگزینی سیستم عامل اندروید را اجرا و اولین مدل‌های خود با سیستم عامل هارمونی را عرضه کند.

عرضه مدل‌های میان‌رده هوآوی با سیستم عامل Harmony OS

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از وارد شدن هوآوی به لیست سیاه تجاری آمریکا و تحریم این شرکت، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی اعتراض خود از این تصمیم را به کاخ سفید و ترامپ اعلام کردند، مشکل آن بود که شرکت‌هایی مانند اینتل، کوالکام یا گوگل، قراردادهای بزرگی با هوآوی داشتند و به واسطه این تصمیم دولت آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود را از دست می‌دادند و در نهایت درآمد و سود آن‌ها کاهش پیدا می‌کرد. به همین جهت ترامپ که ضرر این تصمیم را بیش از سود آن می‌دید در تاریخ ۲۹ جون اعلام کرد که هوآوی می‌تواند همکاری خود با شرکت‌های آمریکایی را مجددا برقرار کند، البته این همکاری تا جایی که امنیت آمریکا را تهدید نکند ادامه خواهد داشت. به همین جهت همه تصور می‌کردند که هوآوی می‌تواند با تامین‌کنندگان آمریکایی خود مجددا ارتباط برقرار کند، اما از آن زمان کاخ سفید اجازه همکاری میان شرکت‌های این کشور با هوآوی را صادر نکرده و پاسخ صریحی در این مورد نمی‌دهد، در واقع سردرگمی در مورد اجازه همکاری میان هوآوی و طرف‌های آمریکایی همچنان پابرجاست.


بیشتر بخوانید: تلفن‌های هوشمند سامسونگ، دارای بالاترین سرعت دانلود در جهان


با توجه به این وضعیت، هوآوی که از چندین سال قبل به دنبال تولید یک سیستم ‌عامل جایگزین برای اندروید بود، برنامه خود را به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار داد تا حداقل از لحاظ سیستم‌ عامل خودکفا شود، از همان زمان نام سیستم ‌عامل HongMeng هوآوی بر سر زبان‌ها افتاد اما شرکت چینی اعلام کرد که این سیستم ‌عامل برای تلفن‌های هوشمند توسعه پیدا نکرده و کاربردهای صنعتی دارد، پس از آن شایعه استفاده هوآوی از سیستم ‌عامل روسی Aurora نیز مطرح شد که همچنان در حد یک شایعه باقی مانده است.

عرضه مدل‌های میان‌رده هوآوی با سیستم عامل Harmony OS

سیستم‌عامل هارمونی برروی محصولات هوآوی

اما چند روز پیش گلوبال تایمز چین در گزارشی اعلام کرد که سیستم‌ عامل هنگ‌منگ در تاریخ ۹ آگوست طی کنفرانس توسعه‌دهندگان هوآوی معرفی خواهد شد، سپس برای اولین بار در تلویزیون هوشمند آنر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در فصل پاییز، اولین تلفن‌ هوشمد هوآوی با سیستم ‌عامل هنگ‌منگ معرفی می‌شود، این گوشی نزدیک به ۳۰۰ دلار قیمت دارد و یک مدل میان‌رده است.

عرضه مدل‌های میان‌رده هوآوی با سیستم عامل Harmony OS

تاکنون تمامی این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمده، هوآوی در کنفرانس ۹ آگوست از سیستم عامل اختصاصی خود با نام هارمونی رونمایی کرد و برنامه دارد تا پایان سال حداقل یک مدل میان‌رده خود را با این سیستم عامل عرضه کند. به‌گفته گلوبال تامیز چین، هوآوی در حال آزمایش میزان سازگاری سیستم‌ عامل هارمونی است، به نقل از افراد آگاه، این سیستم‌ عامل ویژگی‌های امنیتی بیشتر و بهتری نسبت به اندروید دارد. هارمونی مانند سیستم‌عامل فیوشا که دنباله‌ای از اندروید است، برپایه میکروکرنل یا ریزهسته تولید شده، این ویژگی اجازه می‌دهد تا سیستم ‌عامل راحت‌تر با قابلیت‌های هوش‌مصنوعی سازگار شود. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های هوآوی برنامه‌های مورد نیاز برای این سیستم ‌عامل خواهد بود، در حال حاضر هزاران توسعه‌دهنده، میلیون‌ها برنامه و بازی برای اندروید تولید کرده‌اند و هوآوی نیز در تلاش است تا حد ممکن، توسعه‌دهندگان را به ساخت برنامه‌ها و بازی‌های مختلف برای سیستم‌عامل هارمونی ترغیب کند. اما این سیستم عامل فعلا بر روی مدل‌های پرچمدار هوآوی نصب نخواهد شد و برای شروع مدل‌های میان‌رده‌ای مانند میت ۳۰ لایت و شاید در ادامه مدل‌های سری اسمارت هوآوی، با این سیستم عامل ارائه می‌شوند.

عرضه مدل‌های میان‌رده هوآوی با سیستم عامل Harmony OS

انتهای پیام/

عرضه میان‌رده‌ای هوآوی با سیستم عامل‌ هارمونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار