گوشی Mate 30 Lite اولین گوشی بدون اندروید هوآوی

احتمال دارد هوآوی به زودی اولین گوشی بدون اندروید خود با نام Mate 30 Lite را فقط در چین عرضه کند.

گوشی Mate 30 Lite اولین گوشی بدون اندروید هوآویبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی به تازگی در کنفرانس معرفی برنامه‌های توسعه دهنده این شرکت از سیستم‌عامل جدید گوشی‌های هوشمند هوآوی با نام HongMeng سخن گفته بود. حالا به نظر می‌رسد این غول فناوری چینی قصد دارد گوشی جدید Mate 30 Lite را با این سیستم عامل به کاربران عرضه کند. این گوشی در صورت عرضه اولین دستگاه هوشمند هوآوی بدون سیستم عامل اندروید است. هوآوی اعلام کرده است که تلفن همراه Mate 30 Lite با سیستم عامل هنگ‌منگ تنها در چین عرضه خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از عرضه این گوشی در چند ماه آینده است.


بیشتر بخوایند: تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود


اولین بار خبر یا شایعه استفاده از سیستم عامل HongMeng در گوشی جدید هوآوی را یکی از شرکت‌های مشارک کننده با هوآوی در زمینه تولید برخی از سخت‌افزارهای موجود در تلفن همراه، اعلام کرد. این شرکت چینی در کنار انتشار خبر عدم استفاده از سیستم عامل اندروید در گوشی جدید هوآوی از برخی ویژگی‌های HongMeng گفته و آن را رقیبی قدرتمند برای سیستم عامل اندروید نامیده است. 

گوشی Mate 30 Lite اولین گوشی بدون اندروید هوآوی

هوآوی به دنبال تولید گوشی Mate 30 Lite با سیستم عامل اختصاصی این شرکت

هوآوی پیش از این نیز به صورت آزمایشی سیستم‌عامل خاصی را که شباهت بسیار زیادی به اندروید داشت و تقریبا از لحاظ ساختاری با سیستم عامل تولید شده گوگل تفاوت نمی‌کرد، در برخی از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده بود. البته با وجود شباهت بسیار زیاد سیستم عامل تولیدی هوآوی با اندروید این نرم‌افزار به تمامی سرویس‌ها و خدمات گوگل قابلیت دسترسی را نداشت. 

گوشی Mate 30 Lite اولین گوشی بدون اندروید هوآوی

پس از اجرایی شدن تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه شرکت‌های چینی و به ویژه شرکت هوآوی، تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکایی با هوآوی ارتباط خود را قطع و یا به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل دادند. هوآوی از همان زمان تلاش برای کمتر کردن وابستگی خود به این شرکت‌های آمریکایی را شروع کرد و به نظر می‌رسد این تلاش‌ها در حال به بار نشستن است. 

انتهای پیام/

احتمال عرضه گوشی جدید هوآوی بدون سیستم عامل اندروید در آینده‌ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار