تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

شرکت هوآوی برنامه داشت تا با همکاری گوگل، اولین بلندگو هوشمند خود را تولید و وارد بازار کند که با اعمال تحریم‌ها از طرف آمریکا، این برنامه به تعویق افتاده است.

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هوآوی که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در صنعت تلفن‌همراه و فناوری‌های ارتباطی داشته، به دنبال آن است تا در دیگر حوزه‌ها نیز ورود پیدا کند و به شرکتی چندجانبه تبدیل شود. طبق اطلاعات جدید، هوآوی برنامه داشت تا در سال جاری ساخت اولین بلندگو هوشمند خود را آغاز کند، اما تحریم آمریکا و قطع ارتباط این شرکت با گوگل، این برنامه را فعلا منتفی کرده است.

اسپیکر‌ها یا بلندگو‌های هوشمند به ترکیب بلندگو و دستیار هوشمند صوتی گفته می‌شود که به طور عمومی در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت آن‌ها در چندسال اخیر افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا کرده، از این رو در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت‌های فناوری، بلندگو‌های هوشمند هستند. شرکت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل، آمازون و اپل که در زمنیه ساخت دستیار هوشمند صوتی فعالیت جدی داشتند از سردمداران حوزه بلندگو‌های هوشمند هستد و سودکلانی از این بازار به دست آورده‌آند.

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

براساس اخبار جدید هوآوی قصد تولید دستیار هوشمند اختصاصی خود را نداشت و به‌دنبال ایجاد قرار داد با گوگل و استفاده از دستیار صوتی این شرکت بود، تا با ساخت بلندگو هوشمند خود، در نمایشگاه IFA (یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های قطعات فناوری، لوازم خانگی و تجهیزات هوشمند که هرساله در آلمان برگزار می‌شود) امسال در برلین، به طور رسمی از این محصول رونمایی کرده و فروش آن را آغاز کند. اما قطع همکاری هوآوی با گوگل تمامی برنامه‌های این شرکت را تغییر داد.

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

هوآوی با مالکیت بخش اعظمی از بازار چین، اعتماد به نفس فراوانی برای موفقیت در تولیدات جدید خود دارد و امیدوار است تا مانند شرکتی همچون گوگل، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشد و به یکی از فول‌های فناوری دنیا تبدیل شود. تولید دستیار هوشمند هوآوی می‌تواند یکی از اولین اقدام‌های این شرکت در رسیدن با هدف خود باشد، هوآوی اطمینان دارد که می‌تواند میلیون‌ها نسخه از بلندگو هوشمند خود را در بازار چین، شرق آسیا و شاید هند به‌فروش برساند و البته در بازار جهانی نیز با گوگل، اپل و آمازون رقابت کند.

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

تغییر برنامه‌های هوآوی برای ساخت اولین بلندگو هوشمند خود

حال با وجود مشکلات پیش آمده میان هوآوی و شرکت‌های آمریکایی سرنوشت این اقدام هوآوی مشخص نیست، البته دلیلی ندارد که هوآوی از تصمیم ساخت بلندگو هوشمند خود صرف‌نظر کند و در صورت عادی شدن ارتباطات میان هوآوی و گوگل، شرکت چینی برنامه ساخت محصولات جدید خود را ازسر خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:استارتاپ صوتی جدید اپل، دستیار گوگل و الکسا را با هم تلفیق می‌کند


انتهای پیام/

برنامه هوآوی برای بلندگو هوشمند

برچسب ها: فناوری ، گوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.