امام جمعه موقت اراک:

تجارت اصلی در دنیا انجام عمل صالح است

حجت الاسلام سپاسی گفت:تجارت در دنیا منظور اعمال دنیوی انسان است که او را پرورش میدهد.

تجارت اصلی در دنیا انجام عمل صالح استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حجت الاسلام سپاسی آشتیانی امام جمعه موقت اراک ،در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۵ مرداد اراک گفت:تجارت در دنیا منظور اعمال دنیوی انسان است که او را پرورش میدهد و تنها اعمالی نیست که منتهی به تجارت مالی شود.خداوند در سوره ی صف به ما فرموده که تجارت دنیا دو وجه دارد یکی از آنها خسارت است که با لهو و لعب و گناهان باعث خسران در زندگی میشود و سوی دیگر که اصل آفرینش ماست سود است و باعث شکوفایی انسان میشود و از این طریق است که عمر انسان به زیبایی طی شده است.

حجبت الاسلام سپاسی افزود:خسارت های مالی قابل جبران است و آن چیزی که قابل بازگشت نیست سرمایه ی عمر است.در صورتی که فکرمان درگیر موارد مالی است و ائمه اطهار همیشه آدمی را به توجه در تجارت عمل صالح که جلوی تضیع عمر را میگیرد رهنمود کردند.

وی بیان کرد:عمل صالح زمانی جایگاه اصلی خود را نشان میدهد که دستمان از این دنیا کوتاه شود اما این بدین معنی نیست که عمل صالح در این دنیا اثری ندارد،آرامش دنیوی،منفعتی که برای ما دارد و استفاده ای که دیگران از وجود ما میبرند از جمله منافع دنیوی است.

امام جمعه ی موقت اراک اظهار کرد:چه خسارتی بالا تر اینکه تجارت باعث شود از یاد خدا و نمازگذاشتن غافل شویم.خداوند متعال به پیامبر فرمودند که اهل ات را امر و تشویق به نماز کن.خانواده های ما نیز در کنار رفاه،تحصیل و دیگر موارد باید مراقب اخلاق و ایمان جوانانمان باشیم.

وی افزود:پدر و مادر باید بدون زبان فرزندانشان را دعوت به نماز کنند و این زمانی است که در همان دوران کودکی فرزندانمان ببینند که والدین موقع نماز بی قرار نماز گذاردن هستند،پس آنها نیز یاد خواهند گرفت.

حجت الاسلام سپاسی در خطبه ی دوم نماز جمعه گفت:عید غدیر خم روزی است که اتمام نعمت شد،کفار نا امید شدند و  میثاق الهی است.تمام انبیا الهی حرمت این روز را داشته اند و آن را عید میگرفتند.

وی بیان کرد:در این اعیاد است، نفتکش ایرانی آزاد شد و این در مقابل ایستادگی نیروی سپاه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد.این مهم نشان از این داشت که مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان همیشه جواب میدهد.

امام جمعه موقت اراک اظهار کرد:سه شنبه گذشته سخنگوی جنبش انصارالله به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و پیام مکتوب سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله یمن تقدیم کردند و گفتند که امتداد انقلاب شما را امتداد ولایت پیغمبر و امام علی میدانیم.مقام معظم رهبری در این دیدار وعده دادند،هر ملت مومنی که به خداوند ایمان داشته باشد قطعا پیروز خواهد شد.

وی بیان کرد:کشور ما چهاردهمین کشور قدرت نظامی دنیاست و این در حالی است که دشمن از همه طرف مارا تحریم کرده بود.در حال حاضر ما تکنولوژی ساخت پهباد نیز داریم که این نشان از پتانسیل کشور دارد تا بتواند یک قدرت برتر در منطقه غرب آسیا باشیم و قطعا با وجود جوانان مبدع این هدف دست یافتنی است.

انتهای پیام/ی

مقام معظم رهبری گفتند:هر ملتی که به خدا ایمان داشته باشد پیروز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.