رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه داوران کرمان در رنکینگ A قرار دارند، گفت: دلیل این ترفیع جایگاه، حضور مسئولان کاری در هیئت این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه‌ی دوره دانش‌افزایی داوران فوتبال استان کرمان که با شرکت ۱۰۰ داور از سراسر استان با حضور دانیال مرادی مسئول آموزش کمیته داوران فدراسیون، قرایی رئیس و کهوری رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان کرمان و جواهری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی گل گهر در سالن ارشاد سیرجان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به داوران و حضار شرکت کننده در این دوره، از قرایی رئیس هیئت فوتبال استان و عوامل اجرایی آن به منظور برگزاری این دوره‌ی آموزشی قدردانی کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به خیرین ورزش یار اشاره و ابراز امیدواری کرد: بعد از اینکه در کشور کارگروه‌هایی به اسم خیرین مدرسه ساز و خیرین مسجد ساز ایجاد شد، استارت خیرین ورزشگاه ساز هم امروز در اینجا زده شود تا خیرین ورزشگاه ساز هم در کشور پایه گذاری گردد.

ممبینی گفت: من فکر می‌کنم وجود هر ورزشگاه، هر زمین ورزشی در کشور می‌تواند خدمات ارزنده‌ای در جهت سالم سازی نسل جوان، انجام دهد و در حقیقت علم ورزش در این دنیای لایتناهی یکی از بزرگترین علم هاست که هم با جسم و هم روح انسان سر و کار دارد.

او گذری به ارتباط سایر علوم با روح و روان انسان زد و افزود: علم فیزیک و علم ریاضی شاید با روح انسان سازگار نباشد و نتواند آن را پرورش دهد، این در حالیست که ورزش در سنین مختلف از جمله نونهالان، نوجوانان، جوانان، پیشکسوتان و .. در هر سنی و با هر جنسیتی سازگار است.

ممبینی تصریح کرد: امروز دنیا به این سمت و سو رفته و یکی از راه‌های مهم انسان سازی در جامعه ورزش است.

او خطاب به جواهری مدیرعامل باشگاه فرهنگی ـ ورزشی گل گهر بیان داشت: بعضی شرکت‌ها مثل گل گهر با آهن سازی آدم سازی هم می‌کنند که این جای تشکر دارد.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از وضعیت فوتبال در استان کرمان، گفت: یکی از محسناتی که استان کرمان دارد، این است قرایی، رئیس هیئت یک تحول عظیمی در فوتبال استان کرمان به وجود آورده است.

ممبینی مسئله‌ی داوری را از بحث‌های تخصصی ورزش عنوان کرد و افزود: یکی از ارکان مهم ورزش فوتبال که یکی از پدیده‌های منحصر به فرد در علم امروزیست داوری است.

او تصریح کرد: داور قضاوت کار فوتبال را بر عهده دارد و این یکی از اضلاع مهم و حساس فوتبال است و قطعاً کسانی که به عنوان داور برگزیده می‌شوند، باید مانند شغلشان افراد خاصی باشند.

ممبینی بیان داشت: همه می‌دانیم، فوتبال ورزشی عمومی است که هیچ طبقه یا شخص خاصی را در بر نمی‌گیرد، این در حالیست که در رشته‌های تنیس و اسب سواری افرادی می‌توانند این ورزش‌ها را شروع کنند که از طبقه‌ی خاصی باشند.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ورزشی است که همه‌ی افراد جامعه می‌توانند در آن رشد کنند، به ویژه افراد طبقه‌ی پایین‌تر و این جای بسی خوشحالی است.

ممبینی افزود: شاید امروز اگر به فوتبال توجه کنیم می‌بینیم کسانی در ورزش فوتبال پیشرفت کرده اند (چه در بخش داوری، چه مربی و چه بازیکن) معمولاً افرادی از طبقات پایین جامعه (از نظر معیشت مالی نه فرهنگی) هستند.

او تصریح کرد: پس حضور داوران از شهر‌های کوچک یا روستا‌های دور افتاده که استعداد این کار را دارند و به مرز بالای این جایگاه رسیده اند، خیلی دور از دسترس نیست، مانند آقای کهوری که از جیرفت ورود کردند و الحق و الانصاف قضاوت‌های خیلی خوبی در سطح کشور نیز داشتند.

ممبینی جایگاه امروز داوری ایران در سطح آسیا را جایگاه خیلی خوبی دانست و بیان داشت: اگر داوری ما از فوتبال ما بالاتر نباشد، قطعاً پایین‌تر نیست و امروز داوران ما در سطح آسیا به عنوان یک رفرنس در فوتبال آسیا شناخته می‌شوند.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به ارتباطاتی که در فوتبال آسیا و فیفا دارم، واقعاً به این واقف هستم.

ممبینی با اشاره به اینکه ما در فدراسیون فوتبال سه رنکینگ A، B و C ایجاد کردیم، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد داوران استان کرمان در سطح کشور افزود: خیلی خوشحالم که بگویم استان کرمان از نظر ما در کمیته داوران، در رنکینگ A قرار دارد دلیل این ترفیع جایگاه، وجود مسئولانیست که در هیئت این استان حضور دارند و توجه خاصی به داوری می‌کنند.

او تصریح کرد: بسیاری از استان‌های ما در بخش داوری خیلی ضعیف عمل کرده اند و بحث‌های آموزشی در داوری و درس‌های استعدادشناسی در داوری را خیلی جدی نگرفته اند، بخاطر همین استان کرمان از نظر ترفیع در جایگاه داوری در جایگاه خوبی قرار دارد.

ممبینی از قضاوت یک کوبل داوری خوب از استان کرمان در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوبتال کشور خبر داد.

او بیان داشت: من به عنوان کسی که مسئول این کارم، با وجودیکه به همه‌ی استان‌های کشور به یک چشم نگاه می‌کنم، اما باید بگویم نگاه ویژه‌ای به استان کرمان دارم و اعتقاد دارم افرادی که اینجا دارند کار می‌کنند، کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند و در حقیقت، شناختی که من از داوران کرمان دارم، شناخت مثبتی است.

ممبینی گفت: اگر به همین شکل استان کرمان در داوری بتواند روز به روز خودش را ارتقاء دهد، من مطمئن هستم جایگاه داوران استان کرمان در فوتبال ایران به جایگاه خیلی خوبی خواهد رسید.

 

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنانش افزود: با کار‌هایی که توسط شرکت‌ها و صنایعی مانند مس رفسنجان، مس کرمان و گل گهر سیرجان در استان کرمان شده، در حقیقت، این شرکت‌ها توانسته اند بنا به وظایف اجتماعی خود، فوتبال را مانند نگینی در دل کویر بیارند که این یک کار ارزشمند است، این در حالیست که خیلی از کارخانه‌ها و خیلی از کمپانی‌های دیگر که در نقاط مختلف کشور قرار دارند، این کار را انجام نمی‌دهند، پس مسئولان کشور و مسئولان استان باید سپاسگزار این شرکت‌ها و کمپانی‌ها باشند، چرا که اینجا را به عنوان منطقه‌ای دورتر از پایتخت، به یک قطب ورزشی و قطب فوتبال کشور تبدیل کرده اند و این مایه‌ی افتخار است.

ممبینی تصریح کرد: حضور بیش از ۱۸ تیم در لیگ کشور آن هم در تنها در یک رشته‌ی فوتبال، کار ساده‌ای نیست، قطعاً رشته‌های دیگر هم همین طور هستند.

او بیان داشت: امروز جایگاه کرمان در فوتبال، دارد از جایگاه‌های قبلی که سراغ دارم فراتر می‌رود، به وضوح می‌توان دید استان‌های همجواری که قبلا فوتبالشان از استان کرمان بهتر بود، امروز از این استان عقب مانده اند و فوتبال کرمان از آن‌ها سبقت گرفته است.

ممبینی خطاب به داوران حاضر در این دوره گفت: از این فضا باید استفاده کنید و گام به گام و شانه به شانه‌ی مسئولان که دارند برای شما زحمت می‌کشند، برنامه ریزی می‌کنند و هدف گذاری کرده اند، بازخورد کارهایتان را در قضاوت هایتان و عملکردی که دارید مثبت نشان دهید تا دلگرم‌تر و مثبت‌تر کار‌های شما را چه در سطح کشور و چه استان دنبال کنند.

او، قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان را فردی بسیار پیگیر دانست و افزود: در مقابل مسئولانی هم هستند که در خوابند، اما این را بدانید این پیگیر بودن به ما انگیزه می‌دهد که بیشتر توجه و کمک کنیم.

ممبینی با اعلام اینکه نسبت به داوران کرمان نگاه مثبتی دارم، ابراز امیدواری کرد: این نگاه روز به روز با عملکرد شخصیتی، اخلاقی و رفتاری و عملکرد فنی بهتر شود.

وی خود را حامی جامعه داوری استان کرمان معرفی و تصریح کرد: با توجه به اینکه داوران استان کرمان (چه آقایان، چه بانوان) لیافت و شایستگیش را دارند، تلاش می‌کنیم در کلیه سطوح کشور از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب

دوره دانش‌افزایی داوران فوتبال استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار