پیش بینی ۱۳ هزار و ۵۰۰ سرویس مدرسه برای جابه‌جایی دانش آموزان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: بر اساس آمار‌ها برای جابه‌جایی دانش آموزان شیرازی ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو امسال نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود حسن شاهی با اشاره به ساماندهی سرویس و شرکت‌های حمل و نقلی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، گفت: براساس آمار‌های پیش‌بینی شده که برای جابه‌جایی ۱۲۵ هزار دانش آموز در شیراز به ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو نیاز است.

او افزود: جابه‌جایی دانش‌آموزان توسط خودور‌های سوراری، مینی‌بوس و ون پیش‌بینی شده که بیش از ۹۰ درصد از این جابه‌جایی‌ها توسط خودرو‌های سواری انجام می‌شود.

حسن شاهی ادامه داد: برای رانندگان متقاضی سرویس مدارس سامانه ثبت‌نام سپند در نظر گرفته شده که براساس دستورالعمل وزارت کشور در صورتی که راننده‌ای شرایط اعلامی در این سامانه را داشته باشد، تایید صلاحیت می‌گیرد و خودرو وی نیز باید تاییدیه فنی را اخذ کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: از مجموع ۱۰۰ شرکت حمل و نقلی در شیراز تنها ۳۴ شرکت شرایط جابه‌جایی دانش‌آموزان در قالب سرویس‌های مدارس را احراز کرده‌اند که برای آن‌ها مکان برای مدیریت سرویس‌های خود پیش‌بینی شده است.

حسن شاهی از افزایش نرخ شهریه سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ هم خبر داد و تصریح کرد: این موضوع در این کارگروه که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و دیگر نهاد‌های مربوطه است، پیش‌بینی و به کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک شورای شهر شیراز ارسال شده و به زودی در صحن علنی شورای شهر شیراز، مطرح شود.
انتهای پیام/م

ساماندهی سرویس مدارس برای جابه‌جایی دانش‌آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار