مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد خبرداد:

تقویت اقتصاد خانوار تحت حمایت در قالب اقتصاد مقاومتی

کمیته امداد در قالب اقتصاد مقاومتی برای تأمین معیشت، مسکن و اشتغال مددجویان و تقویت اقتصاد خانوار تحت حمایت فعالیت می‌کند.

تقویت اقتصاد خانوار تحت حمایت در قالب اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا رمضانی مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد در جلسه شورای اداری کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بحث اشتغال از سال ۶۴ در این نهاد آغاز شد، گفت: از اواسط سال ۹۶ تحول بزرگی در بخش اشتغال مددجویی اتفاق افتاد و منجر به شکل‌گیری یک راهبرد جدید در حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد شد.

رمضانی افزود: طی هشت سال اخیر بیشتر تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر روی بحث اقتصاد و اشتغال بوده است و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه این نهاد به اقشاری خدمت‌رسانی می‌کند که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند، افزود: کمیته امداد در قالب اقتصاد مقاومتی برای تأمین معیشت، مسکن و اشتغال مددجویان و در راستای تقویت اقتصاد خانواده‌های تحت حمایت فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیز می‌تواند نقش مهمی در تقویت اقتصاد خانواده داشته باشد و کمیته امداد در تلاش است با مردمی کردن بخش اشتغال و استفاده از ظرفیت راهبران شغلی، فعالان اقتصادی، کارفرمایان مورد وثوق، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز بر مزیت‌های بومی مددجویان را در محیط مناسب و امن اقتصادی قرار دهد.

رمضانی با اشاره به مدل الگوی اشتغال کمیته امداد به فرآیند برنامه‌های راهبردی، عملیاتی این بخش پرداخت و گفت: کمیته امداد در خصوص بحث راهبری شغلی با راه‌اندازی الگوی کارآفرین محور توسعه اشتغال و به‌کارگیری فعالان کسب‌وکار همانند جهادگران، کارآفرینان، خیران کارآفرین، کارآفرینان حرفه‌ای و همچنین توسعه مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان به دنبال دستیابی به اهداف موردنظر درزمینهٔ اشتغال مددجویان تحت حمایت است.

او در ادامه به دست آورد‌های الگوی اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و افزود: ازجمله اثرات اقتصادی برنامه اشتغال این نهاد در سال ۹۷ خودکفایی ۷۰۰ هزار خانوار تحت حمایت و خروج آنان از چرخه حمایتی، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور، تزریق درآمد به خانواده‌ها و تقویت تولید ملی و استحکام درونی اقتصاد کشور بود.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد بابیان برنامه‌های سال ۹۸ این نهاد در اساس نظام هدایت شغلی گفت: جذب مؤثر ۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه اشتغال، اجرای طرح‌های بیشتر با سرمایه موجود، تأکید بر آموزش‌های مقدماتی، کاریابی برای حداقل ۳۰ هزار نفر، خودکفایی ۵۰ درصد طرح‌ها و افزایش ۵۰ درصدی درآمد طرح‌های مددجویی ازجمله برنامه‌های این نهاد در نظام هدایت شغلی سال جاری است.

او همچنین به برنامه‌های کمیته امداد در نظام راهبری شغلی اشاره کرد و بیان کرد: اجرای ۵۰ درصد طرح‌های اشتغال مددجویی از طریق راهبری شغلی، راه‌اندازی کانون خیران کارآفرین، به‌کارگیری جهادگران کارآفرین، رفع ۵۰ درصد بیکاری در مناطق حاد محروم ازجمله برنامه‌های این نهاد در قالب نظام راهبری شغلی در سال ۹۸ است.

رمضانی در مورد نتایج حاصل از اجرای طرح راهبری شغلی گفت: ایجاد مشاغل پایدار برای مددجویان، ایجاد درآمد مستمر و کافی برای آنان، فراهم شدن زمینه خودکفایی اقتصادی و خروج از حمایت، واگذاری اشتغال محرومان به کارآفرینان موفق و معرفی اشتغال کمیته امداد به‌عنوان الگوی رفع بیکاری در کشور ازجمله نتایج حاصل از اجرای نظام راهبری شغلی است.

انتهای پیام/ غ

تقویت اقتصاد خانوار تحت حمایت کمیته امداد در قالب اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار