موضوع پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان سلطانیه با موضوع تغییر کاربری اراضی در دادگستری سلطانیه برگزار شد..

موضوع پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رئیس دادگستری شهرستان سلطانیه در این جلسه گفت: موضوع پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی و تغییر کاربری با توجه به تصریح قانون و حساسیت خاص رئیس قوه قضائیه بر این مقوله بایستی مورد توجه و اهتمام جدی شورا قرار گیرد

مقدم تصریح کرد:برابر گزارشات دریافتی مبنی بر ساخت و ساز‌های مجدد باغ شهر در منطقه خیرآباد نیاز به پیگیری و ارائه گزارش توسط جهاد کشاورزی می‌باشد تا در صورت حجت گزارش برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس دادگستری شهرستان سلطانیه همچنین بر جرم بودن تصرف مجدد اراضی ملی خلع شده اشاره کرد و خواستاریررسی موضوع توسط اداره منابع طبیعی و آبخیز داری سلطانیه و ارائه گزارش گردیدند.

در ادامه جلسله دادستان سلطانیه گفت: نظام حقوقی و قضایی در مورد اراضی ملی حساسیت ویژه‌ای دارد چرا که کلیه جرائم مربوط به حقوق عامه و بیت المال می‌باشد، فلسفه اصلی و جمع بندی کلی آن پیشگیری می‌باشد.

وی افزود:هزینه‌هایی که برای پیشگیری صرف می‌شود به مراتب کمتر از هزینه‌های اجرایی می‌باشد پس اولویت ما پیشگیری بوده تا از هزینه‌های اجرایی جلوگیری شود.

عبدی ضمن اعلام حمایت از اقدامات ارگان‌ها و ادارات در جهت پیشگیری اظهار کرد:تا جایی که امکان دارد نگذاریم پرونده‌ها به محاکم ارجاع شود بلکه با تقویت و همکاری نهاد‌های حقوقی ادارات و فعالیت مستمر آنان مانع بروز جرم شده و در بحث پیشگیری فعالیت موثری داشته تا در نهایت موجبات آسایش مردم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم فراهم گردد.
انتهای پیام/ن
 

جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان سلطانیه

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.