حمل ۶۰۰ هزارتن زغالسنگ در شبکه ریلی راه آهن شرق

مدیرکل راه آهن شرق گفت: ۶۰۰ هزار تن زغالسنگ تا پایان امسال با شبکه ریلی حمل خواهد شد

  به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، چنگانی  مدیرکل راه آهن شرق  با تاکید بر حمل ۱۰۰ درصدی زغالسنگ تولید شده در معادن پروده توسط راه آهن گفت: با ادامه روند فعلی تا پایان سال بیش از ۶۰۰ هزارتن بار از این معادن به مقاصد ذوب آهن اصفهان و بندر عباس حمل خواهد شد.

او با تاکید بر عزم جدی مسولین برای توسعه زیرساخت‌های کلان منطقه افزود: تقویت حمل و نقل ریلی به دلیل رویکرد ریل محور در حمل بار در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه دو خطه کردن محور بافق – سنگان مصوب شده و در صورت واگذاری اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

چنگانی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیاری از مشکلات کنونی ما در منطقه نظیر بلاک‌های بحرانی، ماسه گیر و گلوگاه‌ها مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شرق با تاکید بر آمادگی راه آهن جهت همکاری با شرکت زغالسنگ اظهار کرد: راه آهن به دلیل منافع بی شمار جامعه از حمل ریلی، بار‌های انبوه بویژه در مبحث کاهش ترافیک، سوانح ناگوار جاده‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت آماده همکاری در صورت وجود بار برای تامین بموقع واگن و لکوموتیو می‌باشد.

چنگانی با اشاره به احداث سکوی بارگیری زغالسنگ گفت: با احداث این سکو امکان بارگیری و حمل تمام بار معادن زغال سنگ پروده حتی معادن خصوصی با شبکه ریلی فراهم می‌شود به نحوی که پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن بار در سال توسط راه آهن حمل گردد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: امسال حمل ۶۰۰ هزار تن زغالسنگ با شبکه ریلی به مقصد ذوب آهن اصفهان را در برنامه داریم که حدود ۲۳۰ هزار تن آن محقق شده است.

کریتی ثانی گفت: سکوی بارگیری غیرمکانیزه با لودر جهت جذب بار معادن خصوصی و تسهیل در عملیات بارگیری در دست احداث است که با بهره برداری از این پروژه تمامی بار‌های تولیدی در معادن پروده توسط راه آهن حمل خواهد شد.

او افزود: شرکت زغالسنگ از تسریع در روند احداث این سکوی بارگیری استقبال کرده چرا که هرچه بار به سمت راه آهن برود از معضلات حمل جاده‌ای نظیر سوانح، استهلاک جاده‌ها و مسائل زیست محیطی کاسته می‌شود.

کریتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه ۴۰۰ هزار تن بار معادن خصوصی به راه آهن منتقل می شود.

مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس، ذخایر شناسایی شده زغالسنگ پروده را بیش از ۲میلیارد و ۷۵۰میلیون تن عنوان نمود که ۷۶ درصد ذخیره زغالسنگ معادن کشور می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

حمل یک میلیون تن بار در سال توسط راه آهن 

برچسب ها: راه اهن ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.