اجرای بیش از ۹ کیلومترروکش آسفالت در حوزه شهرستان فردوس

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، از اجرای بیش از ۹ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه شهرستان فردوس خبر داد.

آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت:  در دو ماه اخیر عملیات روکش آسفالت در محور فردوس-دیهوک به طول ۴ کیلومتر و اجرای ماسه آسفالت محور اسلامیه باغستان به طول ۵ کیلومتر  اجرایی شده است.

او افزود: این پروژه‌ها بصورت امانی و پیمانی در مدت زمان دو ماه ازابتدای تیر ماه سال جاری آغاز گردیدکه برای اجرای این عملیات بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه طول محور فردوس -دیهوک ۴۵ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر از محور فردوس- دیهوک در سال‌های گذشته بهسازی و آسفالت شده است ادامه داد: ۴ کیلومتر ادامه این مسیر حد فاصل کیلومتر‌های ۲۹ تا ۳۳ و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در سال جاری آسفالت و به بهره برداری رسیده است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، بیان کرد: در ماه جاری اقداماتی جهت ایمن سازی نقاط پرخطر حوزه استحفاظی شامل شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل، نصب چشم گربه‌ای، اجرای پریماک و نصب چراغ پلیس مجازی توسط این اداره انجام گرفته است.

او افزود:  جاده‌ها از اموال عمومی است که قانون گذار حفظ حراست نگهداری تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره محول نموده، بدیهی است ایمن نمودن محور‌ها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخوندی تصریح کرد: هدف نگهداری راه تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس،  با بیان اینکه طول راه‌های آسفالتی حوزه استحفاظی شهرستان شامل ۷۵ کیلومتر راه یک طرفه، ۷۲ کیلومترراه دو طرفه، ۲۰۴ کیلومتر راه روستایی و ۳۵۲ کیلومتر راه شوسه می‌باشد گفت: عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ط آ

ایمن سازی نقاط پرخطر در جاده های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.