نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

یورونیوز به بهانه مرگ جفری اپستین، قاچاقچی جنسی که ارتباط نزدیکی با تعدادی از روسای‌جمهور آمریکا داشت، کارنامه اخلاقی ۵ رئیس‌جمهور این کشور را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مرگ جفری اپستین، سرمایه گذار آمریکایی در زندان فدرال نیویورک در هفته گذشته جنجال زیادی در آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌های جهان به پا کرد. وی ششم ژوئیه بازداشت شد و با اتهام «قاچاق جنسی» روبرو بود.

او در طول حیات خود با دو رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و بیل کلینتون رابطه نزدیک داشت و اکنون مخالفان سیاسی آن‌ها از ترامپ و کلینتون به عنوان افرادی یاد می‌کنند که ممکن است نامشان در پرونده رسیدگی به اتهامات جفری اپستین مطرح شود. این در حالی است که نام بسیاری از چهره‌های سرشناس دیگر نیز به دلیل رابطه نزدیک با اپستین بر سر زبان‌ها افتاده است. از جمله این چهره‌ها می‌توان به شاهزاده اندرو، پسر ملکه الیزابت و اهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

در این گزارش نگاهی گذرا به رسوایی‌های جنسی روسای جمهور آمریکا انداخته‌ می‌شود.

ارتباط وارن جی هاردینگ با منشی شخصی 

وارن جی هاردینگ بین سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۳ رئیس جمهور آمریکا بود. او که بیست و نهمین رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود با منشی شخصی خود به نام نان بریتون ارتباط نامشروع پنهانی داشت. نان بریتون بعد‌ها ادعا کرد که فرزندی از وارن جی هاردینگ دارد. این ادعا در سال ۲۰۱۵ میلادی با انجام آزمایش «دی ان ای» به اثبات رسید.

ارتباط وارن جی هاردینگ با نان بریتون در دوران ریاست جمهوری وی ادامه یافت. وارن جی هاردینگ در سال ۱۹۲۳ در حالی که دوره اول ریاست جمهوری وی به پایان نرسیده بود درگذشت. در آن زمان شایعات زیادی مطرح شد که همسر وارن جی هاردینگ او را مسموم کرده است.

نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

رابطه فرانکلین دی روزولت با منشی همسرش

از فرانکلین دی روزولت، سی و دومین رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روسای جمهور این کشور یاد می‌شود. او در زمان بحران اقتصادی و جنگ جهانی دوم ساکن کاخ سفید بود.

او رابطه‌ای طولانی با لوسی مرسر، منشی همسرش داشت. تخمین زده می‌شود که ارتباط آن‌ها سال‌ها پیش از ورود فرانکلین دی روزولت به کاخ سفید و در سال ۱۹۱۶ آغاز شد.

النور روزولت، همسر سی و دومین رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه نامه‌های عاشقانه لوسی مرسر را در کیف همسرش پیدا کرد به او پیشنهاد طلاق داد؛ با این حال آن‌ها طلاق نگرفتند.

نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

جان اف کندی، مریلین مونرو و دیگر معشوقه‌ها

جان اف کندی، جوانترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا با زنان زیادی ارتباط غیراخلاقی داشت. یکی از آن‌ها، مریلین مونرو، هنرپیشه سرشناس سینمای هالیوود بود. در ۱۱ مه سال ۱۹۶۲ هنگامی که مریلین مونرو در مراسمی ترانه «تولدت مبارک آقای رئیس جمهور» را با لحنی عاطفی برای جان اف کندی خواند شایعات زیادی در مورد احتمال ارتباط آن‌ها مطرح شد.

جان اف کندی که سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا بود در روز ۲۲ نوامبر سال ۱۹۶۳ در شهر دالاس ترور شد و درگذشت. مریلین مونرو یک سال پیش از آن خودکشی کرده بود. شایعات زیادی در مورد احتمال ارتباط خودکشی او با رابطه‌اش با رئیس جمهوری وقت ایالات متحده مطرح شده است.

نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

بیل کلینتون و مونیکا لویسنکی؛ تبعات سیاسی یک رسوایی جنسی

بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا ۳۲ سال پس از جان اف کندی وارد کاخ سفید شد. او در دور دوم ریاست جمهوری خود درگیر رسوایی ارتباط غیراخلاقی با مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید شد. این رسوایی به استیضاح بیل کلینتون منجر شد؛ هرچند مجلس سنای آمریکا رای به برکناری او از مقام ریاست جمهوری نداد.

پیش از رسوایی ارتباط با مونیکا لویسنکی دستکم پنج زن رئیس جمهوری وقت آمریکا را به سوءاستفاده جنسی متهم کرده بودند. رسوایی مونیکا لوینسکی از بسیاری جهات نقطه عطفی در تاریخ رسوایی‌های اخلاقی روسای جمهور و سیاستمداران آمریکایی بود. نه تنها برای اولین بار رابطه غیراخلاقی رئیس جمهور دارای تبعات سیاسی بود بلکه برای اولین بار رئیس جمهور در مورد آن سخن گفت و بابت رفتار خود عذرخواهی کرد. پس از آن بسیاری از مردان سیاستمدار آمریکایی مجبور به عذرخواهی علنی بابت روابط غیراخلاقی خود با زنان شدند.

بیل کلینتون پس از دوران ریاست جمهوری خود با جفری اپستین رابطه نزدیکی داشت و برخی گزارش‌ها حاکی است که چند بار با هواپیمای خصوصی وی به سفر رفته بود.

نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپ؛ پرداخت «حق السکوت» به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی

در طول کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ویدئویی قدیمی از دونالد ترامپ پخش شد که وی در آن از علاقه خود به آزار زنان سخن می‌گفت. تاکنون بیش از ۲۰ زن رئیس جمهور کنونی آمریکا را به سوءرفتار جنسی متهم کرده اند. 

استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های غیراخلاقی با اقامه دعوی علیه دونالد ترامپ گفت در سال ۲۰۰۶ با وی رابطه غیراخلاقی داشته است. به گفته استورمی دنیلز وکیل شخصی دونالد ترامپ پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ به او ۱۳۰ هزار دلار پرداخت کرده بود تا درباره این رابطه سکوت کند.

ترامپ در سال‌های دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ رابطه نزدیکی با جفری اپستین داشت. رئیس جمهور آمریکا در آن زمان در منطقه پالم بیچ در ایالت فلوریدا با اپستین همسایه بود. دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۲ در مورد وی گفته بود: «با جفری اپستین به من خوش می‌گذرد. بنا به شایعات موجود او به اندازه من به زنان علاقه دارد در حالی که بسیاری از آن‌ها جوان هستند.»

اکنون باید دید که آیا تحقیق در مورد اقدامات جفری اپستین از جمله «قاچاق جنسی» دختران زیر سن قانونی منجر به افشای راز‌های بیشتری از رسوایی‌های جنسی روسای جمهور آمریکا می‌شود یا خیر.

نگاهی به رسوایی‌ جنسی ۵ رئیس‌جمهور آمریکا

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه هرچه آدم هوس باز بي بندوبار هست
Germany
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
اي داد بيداد
Germany
جواد
۲۲:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
واقعا شیاطین بر ایالات متحده آمریکا حکومت می کنند
آخرین اخبار