اصلاح شبکه آبرسانی تربت حیدریه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت:حدود ۳۰ درصد شبکه آبرسانی این شهر فرسوده است و در حال حاضر اصلاح شبکه آبرسانی تربت حیدریه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، صادق یوسفی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود ۳۰ درصد شبکه آبرسانی این شهر فرسوده است و در حال حاضر اصلاح شبکه آبرسانی تربت حیدریه نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار است.

او تصریح کرد: تمام منابع شرکت آبفا از داخل و از محل فروش انشعاب فاضلاب تامین می‌شود؛مبلغی برای اجرای شبکه فاضلاب دریافت نکردیم، اما حق انشعاب آن ر ا گرفته ایم که در حال حاضر ۹۲۰۰ انشعاب به شبکه فاضلاب شهری متصل نیست و در نقاط مختلف شهر پراکنده هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: مردم تربت حیدریه در پرداخت مطالبات همکاری خوبی دارند و مبلغ ناچیزی بدهی دارند، اما بیشترمطالبات ما مربوط به دستگاه‌های دولتی با ۲۵ میلیارد ریال است.

او با بیان اینکه قبوض کاغذی مشترکین در حال حذف شدن است، تصریح کرد: دستگاه‌های صدور قبض با مراجعه مامور کنتور خوان به محل بلافاصله صادر و در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری تربت حیدریه با اشاره به اینکه هزینه استحصاء هر متر مکعب آب حدود ۱۲ هزار ریال تمام می‌شود، گفت: این در حالی است که شرکت آبفا آب را برای مشترکین متری ۵۵۰۰ ریال نیز به فروش می‌رساند، لذا آب نسبت به دیگر اقلام سبد کالای مصرفی خانوار بسیار قیمت پایینی دارد.

یوسفی به مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: راهکار‌ها و روش‌های کاشت را باید اصلاح کرد تا مصرف آب در بخش کشاورزی تا حد ممکن کاهش پیدا کند و این مهم به مردم بستگی دارد.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب تصریح کرد: بوی فعلی تصفیه خانه مربوط به انتقال لجن در تصفیه خانه می‌باشد و مشکل آن با نصب دستگاه‌ها حل و به روند قبلی برمی گردد.
 
انتهای پیام//د.ش
 

کاهش مصرف آب با اصلاح روش های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار