عابدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸ هزار پرستار جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: امسال ۸ هزار پرستار جذب وزارت بهداشت می‌شوند.

کمبود شدید پرستار در کشور/ جذب برگزاری آزمون استخدامی جهت جذب 8 هزار پرستار در نیمه اول سالحیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه مشترک کمیسیون بهداشت مجلس با وزیر بهداشت اظهار کرد: وزیر بهداشت مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار را برای نیمه اول سال صادرکرده است که از میان ۱۰ هزار نیرو‌های استخدامی جدید تعداد ۸ هزار پرستاران و ۲ هزار نفر نیروهای کادر  بهداشت و درمان و فارغ‌التحصیلان رشته مامایی در کشور است.

وی ادامه داد: افرادی که در رشته  پرستاری تحصیل کرده‌اند می‌توانند در قالب نیرو‌های ماما و کادر بهداشت و درمان جذب مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شوند.

عابدی تاکید کرد: احتمال می‌رود که برای هر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور سهمیه جذب در نظر گرفته شود و این مراکز به طور مستقل آزمون استخدامی برای جذب خود برگزار کنند.


بیشتر بخوانید: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ مشکل مالی علت اصلی جذب نشدن نیروی پرستار در مراکز درمانی


عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: بر اساس استاندارد‌های دنیا به ازای هر تخت باید بین ۳ تا ۴ پرستار مشغول به فعالیت باشند، اما متأسفانه در ایران به ازای هر تخت بیمارستانی تنها یک و نیم پرستار مشغول است که برای رسیدن به استاندارد ۲ ونیم پرستار به ازای هر تخت ما نیازمند جذب ۸۰ هزار پرستار در کشور هستیم که این کمبود نیرو سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند.

پیش از این سعید نمکی وزیر بهداشت به خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و مطالبات پرستاران گفته بود که خوشبختانه مجوز استخدام ۱۰ هزار نیرو را در نظام سلامت از سازمان امور استخدامی کشور دریافت کردیم که بنا داریم ۹ هزار واحد از این ظرفیت را به پرستاران اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات جذب پرستاران در نیمه اول امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
کمک پرستارها هم تا جایگاهی در علوم پزشکی پیدا کنند ، باید به صورت شرکتی و بدون مزایای بالین کار کنند .
در حالی که در همه کشورهای پیشرفته ، مثل استرالیا و کانادا که پرستاران قوی دارند ، کمک پرستار عضو مهم کنار پرستار می باشد .
همکاران بنده که در استرالیا و کانادا ادامه تحصیل و کار و RN می دهند ، خیلی از مزایای کمک پرستاران بجای کمک بهیاران تعریف می کردند .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
چرا ماماها را جذب نمی کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آزمون استخدامی کی برگزار میشه؟ آیا پرستارانی که در حال گذراندن طرح هستند میتونم آزمون استخدامی ثبت نام کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام علیکم خسته نباشید:به نظر بنده هر روز این آمار جذب پرستار ها تغییر می کند ونحوه ی جذب هم جالب است به طوری که افرادی که در رشته پرستاری فارغ التحصیل می شوند به جای اینکه به عنوان پرستار جذب بیمارستان ها شوند می توانند در قالب نیرو های مامایی وکادر بهداشت جذب مراکز درمانی شوند نیرو های پر تلاش وسخت کوش پرستار ی بهتر می توانند در بیمارستان ها خدمات رسانی کنند تا بهداشت به جای این که در مراکز درمانی مورد استفاده قرار بگیرند بهتر است در جا هایی که نیاز زیاد به این نیرو ها است بکار گرفته شوند نه با وجود چند صد هزار نیروی بیکار ی که در رشته های بهداشت عمومی و مبارزه با بیماریها و...وجود دارد بیایند و پرستار ها را وماما ها را جایگزین نیرو های بهداشت ودرمان کنند.به جای استخدام این افراددر قالب های دیگر تمام این زحمتکشان را در جایگاه خودشان بکار بگیرید. درست است که این نیرو ها طبق پرتکل سازمان بهداشت جهانی باید در مراکز درمانی باشند ولی بهتر است در جایگاهی که بیشترین میزان نیاز است به کار گرفته شوند تا زحمات این عزیزان از بین نرود .باتشکر از باشگاه خبرنگاران
آخرین اخبار